• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 24.01.16, 10:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

9 nippi, et idufirma kiiremini käima lükata

Väljaanne The Entrepreneur valgustab, kuidas võiksid toimida ettevõtjad, kes tahavad luua idufirmat, ent ei oska ideetasandilt edasi liikuda.
Hetk sel kuul Indias toimunud ürituselt "Start Up India"
  • Hetk sel kuul Indias toimunud ürituselt "Start Up India" Foto: epa
The Entrepreneuri kaasautor Neil Patel märgib, et punktist A ehk ideest punkti B ehk teostuseni jõudmine on keerukas protsess ning ettevõtja ei tohiks end ees oodatatest raskustest heidutada lasta. Selle tarbeks annab ta üheksa nõuannet, kuidas võiks toimida, et idufirma kiiremini käima lükata
Alusta. Patel kirjutab, et tema kogemuste põhjal on mõttetu oodata õiget ettevõttega alustamise aega, pigem tasub mõelda, et tegu on asjaga, mille peab ära tegema. Ja seda hoolimata ajast. Ära lase end hirmutada raskustest, millega sa võid tulevikus silmitsi seista. Neid tuleb niikuinii.
Müü ükskõik mida. Selleks, et olla edukas idufirma, ei pea välja tulema geniaalse idee või tootega, mida pole kunagi varem müüdud. Tähtis on oma tootele juurde anda väike vimka, mis seda eristab või teistega võrreldes paremaks muudab.
Ettevõtjad pole alati uuendusmeelsed. Toogem siinkohal näite Richard Bransonist, kes rajas Virgin Airlinesi sisuliselt meeleheitest. Ta tahtis sõita Neitsisaartele (inglise keeles Virgin Islands) puhkusele. Kuna tema lend tühistati, rentis Branson lennuki, millele sihtpaika lennata. Ühtlasi võttis ta Neitsisaartele kaasa ka kõik teised reisijad, kes lennu tühistamise tõttu tühjade kätega jäid, ning kes olid nõus maksma 29 dollarit pileti eest.
Küsi kelleltki nõu ning kaasa seeläbi inimesi. Paratamatult ei tea sa kõigile oma tulevase ettevõttega seotud küsimustele vastuseid ning seetõttu on tark kaasata eksperte. Julge nõu küsida ning olles kindel, et tegu on asjaliku inimesega, püüa ta kaasata enda ettevõttesse. Pane inimesed enda kasuks tööle.
Otsi talente.  Ei tasu arvata, et heade kaastöötajate leidmine on kerge, panusta sellesse aega ning ressursse.
Leia kaasasutaja. Ettevõtte alustamisega ei maksa pusida üksi, kasulik on kaasata veel keegi, kes oskab panustada nii oma teadmiste, oskuste kui andekusega. Samuti on mitmel puhul leitud, et investorid panustavad suurema tõenäosusega neisse idufirmadesse, millel on mitu asutajaliiget.
Tööta inimestega, kes võtavad sinust maksimumi. Selle soovituse ehedaks näiteks on Steve Jobs, kes ei pruukinud olla küll kõige lahkem inimene, ent kes suutis oma töötajatest välja pigistada maksimumi. Nii mitmedki mõistsid, et on tegelikult võimekamad kui varasemalt arvasid. Proovi leida keegi, kes sunnib sind samamoodi pingutama ja keda sina suudad motiveerida nõnda, et ta annab endast kõik.
Unusta raha. Püüa mitte mõelda sellest, kui palju su toode sulle tulevikus sisse tuua võib. Pea meeles, raha jõuab ise hea tooteni. Ettevõtte kasv ei võrdu firmasse raha pumpamisega. Pigem tähendab see pidevaid koolitusi ning arengut ehk kõiki muid asju peale raha küsimise.
Ära unusta turundust. Patel kirjutab, et turundust võib pidada üheks paremaks investeeringuks oma uude ettevõttesse. Turundamine võimaldab su tootel jõuda tarbijani ning aja panustamine turundusse on väga oluline.
Suhte klientidega. Idufirma ei eksisteeri vaid ettevõtja mõtetes, idufirma ärkab ellu, kui selle asutajad suhtlevad oma tulevaste klientidega. Kui inimesed ostavad su toodet, on väga oluline oma kliente tundma õppida: mida nad sooviksid ning mida sa saaksid neile pakkuda. Su äri edukus sõltub sellest, missugune on klientide tagasiside. Mida varem sa õpid oma kliendi profiili tundma, seda suurem on tõenäosus, et su kliendid on sulle lojaalsed ning sinu pakutavad tooted ja uuendused lähevad neile peale.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele