Eesti Kaubandus-Tööstuskoda arutas uut riigihangete seaduse eelnõud nii oma liikmete, juhatuse liikmete kui ka erinevate huvigruppidega ning koostas viis muudatusettepanekut.
- Eesti Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Mait Palts. Foto: Raul Mee
Äripäev on varem kirjutanud, et ettevõtjad on juhtinud tähelepanu reale puudustele uues riigihankeseaduses. Näiteks artiklis
„Eksinud ettevõtjad pääsevad riigihangetele“ kirjutasime, et seadusemuudatus võib tuua võlgu olevad firmad taas pakkumiste laua taha, mis teeb ettevõtjad murelikuks. Artiklist
„Riigihankel osalejad jäetakse pimedusse kobama“ selgus aga, et eelnõuga soovitakse edaspidi salastada riigihankes osalevad ettevõtted ja pakkumuste maksumused.
Kaubanduskoda esitas viis ettepanekut:
*Pakkujatel tuleks võimaldada pakkumuste protokollidega ning maksumustega tutvuda. Tuleb tagada, et ärisaladuse kaitse eesmärgil ei kannataks läbipaistvus.
*Välistada tuleb olukorrad, kus ettevõte, kel on maksuvõlg, saab hankemenetluses pakkumusi esitada. Seda tuleb kontrollida juba hanke väljakuulutamise seisuga ja pakkumuste avamisel. Enne kui kõik korras ei ole, ei tohi pakkumust edasi hinnata. See põhimõte kehtib ka praegu ning seda ei peaks muutma.
*Tuleks sisse viia siduva eelotsuse instituut, mis käsitleb hankemenetluse-eelseid olukordi.
*Riigihangete vaidlustuskomisjonis kantud õigusabikulud tuleks võitjale kompenseerida nagu tavakohtus.
*Vajalik on rakendada konkreetseid meetmeid töövõtuahelas osalevate isikute maksukuulekuse tõstmiseks ja alapakkumiste vältimiseks. Näiteid selleks on naaberriikidest võtta.
Seotud lood
Riigihangete seaduse vastuvõtmine on pikalt takerdunud, mistõttu ähvardab Eestit Euroopa Komisjonilt mitmesaja tuhande eurone trahv. Täna aga kiitis riigikogu lõpuks 66 poolthäälega heaks majanduskomisjoni algatatud riigihangete seaduse, mis võib nii komisjoni menetluse kui ka trahvi kaotada.
Läinud kuul riigikogus läbi kukkunud riigihangete seadus võeti eile lõpuks vastu, kuid seda saadab kriitika.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.