Prantsusmaa endine president Nicolas Sarkozy, kes jäi 2012. a valimistel alla praegusele presidendile Francois Hollande’ile, teatas täna oma kavatsusest uuesti oma partei presidendikandidaadiks pürgida.
- Nicolas Sarkozy Foto: Scanpix/REuters
„Olen otsustanud kandideerida 2017. a valimistel,“ teatas Sarkozy täna oma Twitteri kontol. „Eelolevad viis aastat on täis ohte, kuid ka lootust,“ vahendas agentuur Bloomberg.
Sarkozyl (61) on nüüd aega kolm kuud, et võita piisav poolehoid ning meelitada üle need, kes toetavad endiste peaministrite Alain Juppe ja Francois Filloni kandidatuuri.
Nominatsiooni taotleb enam kui tosin kandidaati – lõplik valik selgub novembris. See inimene saab siis tõenäoliselt olema 2017. a presidendivalimiste teises voorus vastaskandidaadiks
Prantsuse Rahvusrinde juhile Mareine Le Penile. Valimised toimuvad kahes voorus tuleva aasta aprillis ja mais.
Populaarsusnäitajatelt on Sarkozy kogu viimase aasta jooksul Juppe’le alla jäänud, kuid viimastel kuudel on ta toetus kasvanud. Selle on taganud jäik hoiak terroristide suhtes – Sarkozy sõnul tuleb igaüks, kes võib olla ohtlik, vangi panna.
Sarkozy plaanib oma kampaanias keskenduda rahvusliku identiteedi küsimustele ja islamiohule, kirjutas Prantsuse päevaleht Le Monde.
Prantsuse sotsialistide leerist on viimasena oma kandideerimisest teatanud president
Francois Hollande’i endine majandusminister Arnaud Montebourg.
Juba on end üles seadnud endine Roheliste liider Cecile Duflot, endine haridusminister Benoit Hamon, Euroopa Parlamendi saadik Marie-Noelle Lienemann ning ultravasakpoolne Jean-Luc Melenchon. Tõenäoliselt lisandub lähinädalatel ka praegune majandusminister Emmanuel Macron. Ka praegune ülimalt ebapopulaarne president pole tagasivalimise unistust veel maha matnud. Mitmed kandidaadid ei pruugi partei nominatsiooni taotledagi, kandideerides üksikkandidaadina, mis vasakleeri äärmiselt killustaks. Seda lihtsam on Le Penil teise valimisvooru saada, kirjutas Financial Times.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.