Kuigi maailmaturul on konkurents tihe ja elllujäämine raske, tuleb laevaehitus- ja remondiettevõtte SRC Groupi osaniku ja juhi Hannes Lilpi sõnul end kõigele vaatamata tippu välja murda.
- Hannes Lilpi sõnul on konteinerlaevanduse turul praegu raske, kuid krusiisilaevade osa jällegi õitseb. Foto: Andres Haabu
„Peame leidma võimaluse, et murda end rahvusvahelisele turule. Konkurents on tihe ja keegi meid ei oota. Kui pole unikaalset toodet, siis on vaja teadmisi, üksikisiku ja organisatsiooni tasandil,“ rääkis Lilp täna Äripäeva konverentsil Äriplaan.
„Olime vahepeal neljakordsed alltöövõtjad, mille käigus õppisime turgu ja selle spetsiifikaid tundma. Kõik ei õnnestu, tuleb võtta riske ja leppida ka sellega, et võib tulla kaotus. Aga kõik, mis ei tapa teeb tugevamaks,“ rääkis Lilp enda ettevõtte kogemustest.
SRC Groupis on Lilpi sõnul tööl rahvusvaheline ja kogemustega nõukogu, kel on kompetents ja juhtimiskogemus ning kes aitab avada uksi ja on kiirtee klientideni. „Juhil on oluline mõista, et organisatsioon ei lähe globaalseks enne selles olevaid inimesi,“ nentis Lilp. Töökäed ostab SRC peamiselt sisse ja see aitab neil kulud madalal hoida.
Kruiisilaevade turg õitseb
Lilpi sõnul on kogu maailmas ekspordi ja impordi oluline roll laevatranspordil, ka Eestis käib suurem osa importi-eksporti mereteed pidi. Kui konteinerlaevade turul käib olelusvõitlus, siis krusiisilaevade turg jällegi õitseb. „Konteinerlaevade turul tuleb ette konsolideerumisi ja muid muutusi. Läheb aastaid, et see sektor taastuks,“ rääkis Lilp.
„Krusiisilaevade nišile on madal naftahind mõjunud hästi, soodsam hind on puhas võit. Ehitatakse järjest suuremaid laevu, ka segmenti on laiendatud. Kruiisid on kättesaadavad ka hinnatundlikumale reisijale,“ rääkis Lilp. Tema sõnul on kruiisilaevu ehitavatel tehastel tellimused ees kuni aastani 2020.
Teine sektor, mis on kasvutrendis, on tuuleenergia. „Offshore-tuuleenergia naudib odavama prahihinnaga laevu kui algne äriplaan arvestas. Tänu riiklikele subsideerimistele areneb sektor jõudsalt. Igal aasta püstitakse uusi rekordeid ja see on alles algus,“ rääkis Lilp.
Aastaks 2017 on laevaremondi- ja laevaehituse turul suured väljakutsed, kuidas tulla toime madalate naftahindadega ja erinevate keskkonnanõuete täitmisega. „Tuuleenergia on jõulises kasvus ja kruiisilaevade sektor buumib,“ märkis Lilp ja lisas, et tehnoloogia areng on kiire ning pole kaugel aeg, kui merele liiguvad mehitamata laevad.
„Mehitamata laeva prototüüp on norrakatel valmis ehitatud, testimine käib. 2020-2025 võib see olla reaalsus. Soomlased tahavad tuua mehitamata laeva praamiliiklusse aastatel 2020-2024,“ seletas Lilp.
Kolm küsimust Hannes Lilpile
Millised on suurimad ohud ja võimalused Eesti ettevõtete jaoks 2017. aastal?
Suuremad ohud ja võidud on seotud meie peamiste kaubanduspartneritega, kuidas nende majandusel läheb ja millist poliitikat viljeletakse. Märksõnaks on ekspordipartnerite hoidmine ja leidmine, väljakutseid seab keeruka tootlikkuse ja palgakasvuga hakkamasaamine. Globaalturgude suurimad kõigutajad on nafta hind, finantsmaailm ja poliitika. Kaubavood ei peatu, maailm ka mitte.
Mida prognoosite Eesti majandusele 2017. aastal?
Loodan, et Eesti ettevõtjad leiavad jõudu liikuda majanduskasvu hoides ja manageerida edukamalt kui konkurendid uutel turgudel. Eestit ümbritsevate riikide mõju kasvab, seades fookusesse Brexiti, pagulaskriisi, Venemaa käitumise ning sanktsioonid.
Millised on kolm esimest tegevust, mida te ellu viiksite Eesti peaministrina?
Algataksin juhtimiskultuuri muutuse.Juhiksin jõudsamalt riigi konkurentsivõimelisuse kasvatamist. Keskenduksin demograafilise olukorra sõlmküsimuste lahendamisele.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Viimased uudised
Lisatud analüütikute kommentaarid!
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele