„Väga loodan, et see rumalus jäetakse praegu seisma,“ räägib ACE Logistics Groupi nõukogu esimees ja osanik Karli Lambot avameelselt Rail Balticu projektist.
- Karli Lambot, ACE Logistics Group Foto: Raul Mee
Rail Balticu projekt on äärmiselt kulukas, ent seisab savijalgadel, sõnas Lambot Äripäeva teemaveebile
logistikauudised.ee antud intervjuus.
„Mina olen äärmiselt murelik ja arvan, et ebaprofessionaalse planeerimise ja mõttetu politiseerimise tõttu võib terve projekt ebaõnnestuda,“ leiab ta. „Soome meie Rail Balticu ettevõtte osanikuks ei tule. Laevatranspordiga konkureeriv Rail Baltic algab eikuskilt ja lõpeb eikuskil. Puudub igasugune kindlus, et Rail Balticu põhjapoolne eeldus tunneli ja lõunapoolne eeldus raudtee jätku näol Leedu-Poola piirilt kunagi üldse valmivadki.“
Raudteesektori kaasajastamine peaks uues koalitsioonilepingus olema Lamboti arvates kindlasti kokku lepitud: „Ainult uute sõtumatute uuringute ja ekspertanalüüside alusel tuleks otsustada, et kas Euroopa Liidu toel tehakse investeeringuid olemasolevasse raudteevõrku või mõnesse Rail Balticu sarnasesse varianti. Heal raudteeühendusel Euroopaga on mitmeid alternatiive."
Uuelt valitsuselt ootab Lambot veel põhjalikult läbimõeldud investeeringuid taristusse ja taristuettevõtetesse. „Kuigi ühiskond nõuab kiiret liikumist ja arengut, on kiired otsused siiski halvad otsused. Meil on ebaõnnestumisi juba mitmeid, kuid nüüd lähevad summad suurusjärkude võrra suuremaks,“ manitseb ta uusi riigijuhte ettevaatlikkusele.
Ka laenuvõtmisse suhtub ta ettevaatlikult ega usu, et poliitikud oskaksid laenuraha otstarbekalt kasutada.
Kogu intervjuud Karli Lambotiga saad lugeda
siit.
Karli Lambot juhib 17. novembril toimuval
Logistika aastakonverentsil arutelu Rail Balticu võimalike arengustsenaariumite üle. Konverentsi programmi vaata
siit ja registreeruda saad
siin.
Seotud lood
Juba 10 aastat tagasi valiti välja Rail Balticu parimaks lahenduseks Tallinna-Tartu-Valga trass. Teadmata asjaoludel vahetus see ühel hetkel Pärnut läbiva trassiga ja niisugune lahendus tuleb peatada, kirjutab emeriitprofessor Raik-Hiio Mikelsaar.
Kuigi viimase kolme aasta jooksul on Rail Balticu tulevases trassikoridoris saanud uue omaniku üle saja kinnistu, ütlevad maaomanikud, et oleks trassist teades tehingu parema meelega tegemata jätnud.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.