Tulevast aastast tahab Venemaa panna Euroopa ja USA autotootjad valiku ette: kas jääda ilma osalusest Vene autoturul või saada kaela trahvid tegutsemise eest Krimmis, kirjutas Kommersant.
- Sevastopoli linnakaart: Venemaa tahab nõuda autotootjatelt avada teeninduskeskus igas regioonis, kaasa arvatud Krimm. Foto: epa
Nagu kirjutab väljaanne, siis kavatseb Venemaa tööstus- ja kaubandusministeerium kohustada autokontserne avama oma teeninduskeskuse Venemaa igas regioonis, ning see puudutab ka läänemaailmas Venemaa osana tunnustamata Krimmi. Pole saladus, et annekteeritud poolsaarel praegu töötavad välismaalased kasutavad sanktsioonide tõttu skeeme, olles end arvele võtnud Krimmi naabruskonna linnades, näiteks Krasnodaris või Novorossiiskis.
Ministeerium selgitas, et ametlikud autoteenindused saavad võimaluse taotleda riigiabi, mille maht on tuleval aastal 60 miljardit rubla ehk umbes 928 miljonit dollarit.
Nende seas, kes selle plaani elluviimise korral oleksid raske valiku ees, on näiteks Renault, Toyota ja Ford. Samas märgib väljaanne, et mingeid otsuseid ei ole ministeeriumis alla kirjutatud ning kogu idee on veel ebaselge.
Krimmi poolsaarel on täna ametlikult esindatud Lada, UAZ, GAZ, Euroopast PSA Peugeot Citroen, VW Group, korealaste Hyundai ja Kia, hiinlaste Lifan, Chery, Geely ning jaapanlaste Nissan. Täielikult puudub Krimmis esindus aga Lexusel ja Jaguar Land Roveril.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.