Tarbijate suhtumist mõõtev indeks kerkis kõrgeimale tasemele alates 2004. aasta jaanuarist.

- USA tarbijad usuvad, et Trump mõjub majandusele positiivselt Foto: EPA
Tarbijate suhtumist mõõtev indeks kasvas detsembris 98,2 punktile, teatas täna Michigani ülikool. Novembris oli indeksi väärtuseks 93,8 punkti. Reutersi küsitletud ökonomistid prognoosisid indeksi väärtuseks detsembris 98 punkti, vahendab CNBC.
Tarbijate kindlustunde kasvule aitas raporti kohaselt kaasa
Donald Trumpi üllatuslik valimisvõit. “Võrreldes novembri lõpu ja detsembri alguse kiiret kasvu, oli indeks vaid pisut kõrgemal kuu keskpaiga näidust ja 2015. aasta jaanuari näidust. See väike erinevus oli aga piisav, et indeksi väärtus kasvaks viimase 12 aasta kõrgeimale tasemele,” kommenteeris Surveys of Consumers’i ökonomist Richard Curtin raportit.
Curtin sõnas, et 18% tarbijatest märkis Trumpi poliitikate oodatavat positiivset mõju
majandusele. Ta lisas võrdluseks, et kui 1981. aastal võitis presidendivalimised Ronald Reagan, uskus presidendi positiivsesse mõjusse majandusele vaid 9% inimestest.
Igakuine uuring hõlmab 500 tarbijat ning mõõdab suhtumist sellistesse teemadesse nagu isiklik finantsolukord,
inflatsioon, töötus, valitsuse poliitikad ning
intressimäärad.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Analüütikute hinnangul võib pärast uue presidendi ametisseastumist näha turgudel suuremat ebakindlust ja volatiilsust.
Odav elekter ja tootmisvõimsuste suurendamine on kujunenud justkui Eesti Nokia leidmiseks. Majandusanalüütik Mihkel Nestor ja AVH Grupi tegevjuht ning endine Enefit Greeni finantsjuht Veiko Räim arutlevad, milline on selle Nokia mõju majandusele.