„Me saime seal endale suure kliendi ka kohe, nii et elu on äge!“ ütles rahvusvaheline lao- ja kassatarkvara tootja Erply juht Kanada turule sisenemise kohta.
- Sealt tuleb aastane käive kuue nulliga vähemalt, ütleb Erply juht Kristjan Hiiemaa Kanada kliendi kohta. Foto: Veiko Tõkman
Suurkliendi nime ei saanud Erply juht Kristjan Hiiemaa veel avalikustada, sest uus partner peab enne tegema börsiteate. „Aga 350 poodi ja käibe suurus on kuskil üle 500 miljoni dollari. Päris korralik!“ teatas ta entusiastlikult. Hiiemaa lisas, et tegelikult on ettevõte tegutsenud Kanadas pool aastat, aga nüüd said nad õige hoo sisse.
Järgneb intervjuu Kristjan Hiiemaaga.
Miks te just Kanada valisite uueks turuks?
Tegemist on ikkagi maailma ühe juhtiva riigiga USA järel. Arvestades praegust olukorda, on Kanada üliedukas riik oma tulemustes. Kanada tehingu maht on ikkagi ülisuur. Sealt tuleb aastane käive kuue nulliga number vähemalt.
Kui nende käibe suurus on kuskil 500-600 miljonit Kanada dollarit, siis see juba ise näitab seda, milline skaala seal on. Kõik nende maksed, ostud-müügid käivad läbi meie tarkvara, see on ülisuur maht meile ka. Neil on 12 miljonit klienti ja miljon tehingut kuus, see on paras väljakutse ka meile.
Kuidas jõudsite sellise tehinguni?
See on erinevate müügitiimide töö tulemus. Tuleb olla nähtaval ning käia messidel ja klientidega kohtuda, üle interneti ei saa kõike müüa.
Käisite ise Kanadas oma toodet pakkumas?
Jah, korduvalt. Lendamine peab meeldima.
Pane tähele
Erply asutati 2009. aastal
Neil on 100 000 klienti 15 riigis.
Nad on viimase kolme aasta jooksul kaasanud 4 miljonit dollarit.
Nimekaimate klientide hulka kuulub näiteks Elizabeth Arden.
Äripäev arvutas Erply turuväärtuseks 25 miljonit eurot.
Millist potentsiaali näete sealsel turul?
Ma arvan, et ta võib olla meie jaoks sama suur kui USA. Kanada on väga kihvt riik ning väga palju kette ja ärisid on seal, mis meile väga hästi sobivad ja enamik on väga edukad. Kui vaadata Kanada üldisi tulemusi, siis kindlasti on see üks maailma tippriike, kuhu minna. Me keskendume jaemüügikettidele ja neid on seal eriti palju. Juba Eestis on meil 4-5 inimest, kes on puhtalt Kanada meeskond, pluss kohalikud seal.
Kas on teistel turgudel ka plaanis laieneda?
Tasapisi. Praegu on Kanada meil kõige suurem edulugu, aga me proovime igal pool. Seal suutsime saavutada suured tehingud ja ka väikseid kliente on päris palju seal. See näitab suunda, kuhu minna. Naljaga pooleks võib öelda, et Ameerika kontori saab sinna kolida.
Kuidas USAs läheb?
USAs läheb ka päris hästi. Kontor kasvab ja näeme seal päris suurt majanduskasvu. Saame seal väga palju uusi kliente ja suuri ka.
Palkasite Elisa äriarendusjuhi Merli Üle, kuidas võiks tema kogemus Erplyle kasuks tulla?
Ta veab meie Kanada poolt. Kindlasti tulevad kasuks tema kogemused telekommunikatsiooniettevõtete ja pankadega. Tegelikult läheb meil ka Soomes Elisaga koostöö väga hästi, kindlasti saame õppida suure ettevõtte äriprotsesse ja töömeetodeid, et tõsta kultuurilist ja sisulist taset.
Kuidas üldse Erplyl viimasel ajal läinud on?
Üha paremini. Ehitame oma toodet ja laieneme eri turgudel. Ei tohiks kurta, läheb hästi.
Mis plaane veel on?
Ühe projektina oleme teinud invertory.com-i. Aitame ladudel oma kaupa kiiremini välja viia.
Seotud lood
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”