Eestit võiks turundada multibrändi kaudu, mille kolm osa on puhas loodus, e-riik ja laulev rahvas, arvab New Tallinn OÜ tegevjuht Maie Jõgar.
Pakun multibrändi loomiseks välja järgmise strateegia: aluseks tuleb võtta puhas loodus – Pure Nature –, vastukaaluks tõsta esile Eesti maailmatasemel saavutusi moodsa infoühiskonna loomisel – The First e-State – ning võimendada seda mitmekülgsust unikaalse eesti kultuuri fenomeniga – Singing Nation ehk laulev rahvas. Sellise retsepti tulemusel kajastab bränd nii Eesti loodust, riiki kui ka rahvast, esindades neid vastavalt märksõnadega pure, progressive, powerful ehk puhas, edumeelne, võimas. Niisugune bränd kätkeb wow-efekti, mis aitaks Eestile välissuhtluses uksi avada, tõstaks riigi mainet, parandaks majanduslikke näitajaid ning sillutaks teed edukamasse tulevikku.
Looduse kujutamine Eesti kuvandis peaks olema piiratud, näiteks moodustama ühe kolmandiku kogu visuaalist, ning eesmärgipäraselt tuleks looduskeskkonna kõrva demonstreerida kaasaegseid linnu ja sealseid inimesi. Video- ja pildigalerii Eesti brändi internetileheküljel peaksid samuti jälgima kindlat stsenaariumit, mis oleks dramaturgiliselt lavastatud nii, et emotsioonid oleksid laes. Parimaks ülevaateks Eesti kliimast võiks video kajastada kõiki aastaaegu ning alustada suvise maastiku demonstreerimisega ja inimeste tegevusega puhtas looduses, tuues sealjuures pidevalt välja huvitavaid fakte Eesti looduse kohta. Edasi läheks tegevus kuldsesse sügisesse, mille taustal demonstreeritaks saagikorjamist, ökotooteid ja mahetoidu nautimist restoranis. Taustaks võiks kogu video vältel kõlada üks laul (näiteks Lenna Kuurma ülivõimas „Mina jään“), mis alguses oleks vaevu kuuldav ja mida esitaksid erinevad solistid.
Seejärel liiguks tegevus edasi talvisesse linna ning sujuvalt hakataks demonstreerima majanduslikke näitajaid ning e-riigi lahendusi: digiallkirja kasutamist, tuludeklaratsiooni täitmist internetis jne. Selle osa lõpetuseks võib lavastada stseeni, kuidas noored tähistavad peomeeleolus šampusega oma esimese ühisfirma ja start-up’i loomist. Nende edu algust sümboliseeriks ka tärkav kevad ning kiirete vete vool, mis läheb dünaamiliselt üle koorilaulu traditsioonide näitamisele ja lõpuks ka sellele, kuidas rahvas kõikjalt üle Eesti üldlaulupeole koguneb. Videoloole oleks vägevaks kulminatsiooniks video taustaloo ühine laulmine suvise laulukaare all.
Just nii räägiks video kõige paremini Eesti inimeste keskset lugu – kuidas karges kliimas, metsikust loodusest võrsus välja võimas rahvas, mis kangekaelselt pürgib maailma tippu. See oleks väärikas kingitus Eestile ja tema elanikele sajandaks juubeliks, mida saaks uhkusega demonstreerida ka välismaalastele.
Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, ACE Logisticsi, Eesti Gaasi, Silberauto, Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor ja Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.