Alates märtsist saab e-äriregistri juurde loodud e-arvete vastuvõtjate registrist vaadata, millised organisatsioonid e-arveid vastu võtavad ja kes neile operaatorteenust pakuvad, teatas registrite ja infosüsteemide keskus.
- Foto: PantherMedia/Scanpix
Registrite ja infosüsteemide keskuse kohturegistrite osakonna juhataja kohusetäitja Aleksandr Beloussovi sõnul on e-arvete vastuvõtjate registri loomise peamine eesmärk organisatsioonide info koondamine, et oleks ülevaade, kuhu e-arveid edastada, sest igal asutusel saab samaaegselt olla ainult üks e-arvete vastuvõtmise teenust pakkuv operaator.
"Lisaks lihtsustab loodud register operaatorite jaoks ka kõigi e-arvete vastuvõtjate andmete keskset haldamist. Operaatorid saavad registris kliente lisada, neid kustutada ja täisnimekirju pärida," lisas Beloussov.
E-arveid vastu võtvad organisatsioonid ei pea ise registrile infot edastama, sest vajalikud andmed jõuavad registrile nende operaatorteenuse pakkuja poolt automaatselt. Ettevõtja või asutuse esindajal on vastava seosega nõustumiseks vaja vaid andmete tõepärasus ettevõtjaportaalis kinnitada.
Teave selle kohta, kas ühing võtab e-arveid vastu ning milline operaator on tema e-arvete vastuvõtmise teenusepakkuja, on avaldatud äriregistri teabesüsteemis. Vastava infoga saab igaüks teabesüsteemis tasuta tutvuda vaadates konkreetse ühingu andmeid.
Hetkel sisaldab e-arvete vastuvõtjate register infot ligikaudu 3300 ettevõtja ja asutuse kohta. Uue registri teenuste kasutamiseks tuleb operaatoritel RIKiga leping sõlmida. E-arvete vastuvõtjate registri teenuste kasutamine on tasuta.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.