• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,09
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,09
  • 10.03.17, 09:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedo firma laevadest ilma, Saksa äri tüürib pankrotti

Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii all Saksamaal sõitnud parvlaevad läksid laenu katteks pangale ja on alates märtsist juba Malta lipu all. Leedoga varem seotud olnud Saksa firma aga tüürib pankroti poole.
Vjatšeslav Leedo
  • Vjatšeslav Leedo Foto: Raul Mee
Tänane Saarte Hääl kirjutab, et Saksamaal Elbe jõel Cuxhaveni–Brunsbütteli vahelist laevaliiklust korraldanud Elb-Link Reederei GmbH eestlastest juhatuse liikmed Urmas Treiel ja Gren Noormets esitasid Cuxhaveni ringkonnakohtule 6. märtsil pankrotiavalduse.
Vjatšeslav Leedo sõnul ei suutnud Elb-Link enam täita oma rahalisi kohustusi Saaremaa Laevakompanii (SLK) ees ja seetõttu ei nähtud olukorra lahendamiseks muid võimalusi. Varem oli SLK üks Elb-Linki omanikke, kuid eelmisel nädalal selgus, et Eesti firma müüs oma osaluse Saksa ettevõttes. Leedo ütles siis, et Saaremaa Laevakompanii saavutas pangaga ja laevaomanikuga kõiki pooli rahuldavad kokkulepped ning varem Muhumaa ja Saaremaa nime kandnud parvlaevad jätkavad sõitu Elbe jõel.
Teisipäeval aga kirjutas Õhtuleht, et kõnealused parvlaevad läksid laenu katteks üle Hollandi pangale ja on alates 1. märtsist juba Malta lipu all. Väidetavalt ei suutnud SLK Saksamaa tütarfirma Elbe-Link Reederei enam Olav Miilile kuulunud laevade eest pangale liisingumakseid tasuda ning algusest peale laevade omanik olnud DVB Bank võttis need lõpuks tagasi.
SLK esitas juba veebruaris veeteede ametile avalduse, mille alusel kustutati nii Saaremaa kui ka Muhumaa Eesti registrist. Ameti kommunikatsioonijuhi Priit Põikliku sõnul teatas Saaremaa Laevakompanii, et laevad lähevad Malta registrisse, mis on ka aluste algne lipuriik. Õhtulehe loost selgub ka, et Leedole kuuluvas Saarte Hääles avaldatu ei vasta tõele ning probleemid Saksamaal on kestnud juba pikemat aega.
Tänane Saarte Hääl aga kirjutab, et pankrotiavalduse esitamisest hoolimata käivad Leedo andmetel läbirääkimised Elbel laevaliikluse taastamiseks. “Laevad pole kuskile läinud, ehkki nende vastu on palju huvi tuntud, eelistatakse, et liiklus Elbel jätkuks, kuna kõik on sellest väga huvitatud,” kinnitas ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele