Tänane
Saarte Hääl kirjutab, et Saksamaal Elbe jõel Cuxhaveni–Brunsbütteli vahelist laevaliiklust korraldanud Elb-Link Reederei GmbH eestlastest juhatuse liikmed Urmas Treiel ja Gren Noormets esitasid Cuxhaveni ringkonnakohtule 6. märtsil pankrotiavalduse.
Vjatšeslav Leedo sõnul ei suutnud Elb-Link enam täita oma rahalisi kohustusi Saaremaa Laevakompanii (SLK) ees ja seetõttu ei nähtud olukorra lahendamiseks muid võimalusi. Varem oli SLK üks Elb-Linki omanikke, kuid eelmisel nädalal selgus, et Eesti firma müüs oma osaluse Saksa ettevõttes. Leedo ütles siis, et Saaremaa Laevakompanii saavutas pangaga ja laevaomanikuga kõiki pooli rahuldavad kokkulepped ning varem Muhumaa ja Saaremaa nime kandnud parvlaevad jätkavad sõitu Elbe jõel.
Teisipäeval aga kirjutas
Õhtuleht, et kõnealused parvlaevad läksid laenu katteks üle Hollandi pangale ja on alates 1. märtsist juba Malta lipu all. Väidetavalt ei suutnud SLK Saksamaa tütarfirma Elbe-Link Reederei enam Olav Miilile kuulunud laevade eest pangale liisingumakseid tasuda ning algusest peale laevade omanik olnud DVB Bank võttis need lõpuks tagasi.
SLK esitas juba veebruaris veeteede ametile avalduse, mille alusel kustutati nii Saaremaa kui ka Muhumaa Eesti registrist. Ameti kommunikatsioonijuhi Priit Põikliku sõnul teatas Saaremaa Laevakompanii, et laevad lähevad Malta registrisse, mis on ka aluste algne lipuriik.
Õhtulehe loost selgub ka, et Leedole kuuluvas Saarte Hääles avaldatu ei vasta tõele ning probleemid Saksamaal on kestnud juba pikemat aega.
Tänane
Saarte Hääl aga kirjutab, et pankrotiavalduse esitamisest hoolimata käivad Leedo andmetel läbirääkimised Elbel laevaliikluse taastamiseks. “Laevad pole kuskile läinud, ehkki nende vastu on palju huvi tuntud, eelistatakse, et liiklus Elbel jätkuks, kuna kõik on sellest väga huvitatud,” kinnitas ta.