Elektriliste valgustusseadmete tootmisega tegeleva Glamox HE sai 2016. aastal valuutakursside kõikumisest märkimisväärset kahju, käive jätkas aga tõusu, selgub Äripäeva infopangas olevast ettevõtte majandusaasta aruandest.
- Glamox Foto: Andras Kralla
Glamox HE müügitulu kasvas 2016. aastal (eelmise aasta sama ajaga võrreldes) 8,2 protsenti 46,5 miljoni euroni. Ärikasum vähenes samal ajal aga 138 000 euro võrra (-1,2 protsenti) 11,43 miljoni euroni.
Töötajate arv kasvas 9 võrra 160 inimeseni (+6 protsenti). Käive oli ühe töötaja kohta 290 550 eurot – see näitaja paranes eelneva aastaga võrreldes 2 protsendi võrra. Keskmine brutotasu (ühes kuus) töötaja kohta oli 1579 eurot. 2015. aastal oli keskmine brutotasu 1534 eurot.
„2016. aasta tulemused olid head. Jätkus eelnevatel aastatel alanud LED toodete müügikasv, mis avaldas tulemustele positiivset mõju,“ kirjutas ettevõte oma tegevusaruandes. Märkimisväärseid kulusid tõi aga valuutakursside kõikumine. Aruandes toodi välja, et 2016. aastal investeeriti ka alumiiniumprofiili töötlemise seadmesse.
Ettevõtte peamiseks turuks on Norra, kuhu läheb umbes 45 protsenti toodangust. Järgnevad Rootsi ja Saksamaa. Eesti osa käibest on umbes 6 protsenti.
Ettevõtte juhatuse liikmeteks on Virve Jõgeva, Illo Limmart ja Valdo Ruul. Glamox HE kuulub 100protsendiliselt Glamoxi kontsernile. 31. detsembri seisuga oli ettevõtte jaotamata kasum 40,54 miljonit eurot. Dividende eelmisel ega üle-eelmisel aastal välja ei makstud.
Põhjalikumalt saab Glamoxi majandustulemustest ülevaate Äripäeva
infopangast.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.