TransferWise'i tegevjuht Taavet Hinrikus tegi Briti väljaandes Business Insider maatasa plaani rahastada USA presidendi Donald Trumpi plaanitavat müüri Mehhiko piiril rahaülekannetele kehtestatava maksuga.
- TransferWise'i tegevjuht Taavet Hinrikus Foto: Andres Haabu
Nimelt esitasid vabariiklased hiljaaegu USA kongressile ettepaneku kehtestada 2% suurune maks piiriülestele rahaülekannetele, mis lähevad Ladina-Ameerika riikidesse, teiste seas Mehhikosse, Brasiiliasse, Hondurasesse ja El Salvadori.
Kui seaduseelnõu peaks läbi minema, loodetakse sellega rahastada Trumpi plaanitud müüri ehitamist Mehhiko-USA piirile. President on mitu korda öelnud, et Mehhiko maksab selle hinnanguliselt 25 miljardit dollarit maksva projekti kinni.
Hinrikus teatas Business Insiderile meili teel, et sellise maksu kehtestamine on ennekuulmatu. "Need ei ole inimesed, kes maksavad kinni oma teist maja, need on inimesed, kes toetavad oma perekondi," ütles TransferWise'i asutaja.
"Sellest oli juttu enne valimisi, kuid me lootsime, et terve mõistus ja elementaarne sündsustunne saab sellest võitu. Teatud riikide esiletõstmine ja teatud gruppide strateegiline sihtimine on ohtlik tee. Sellise mõistusevastase poliitika kasutuselevõtmine isoleerib USA ülejäänud maailmast," ei hoidnud Hinrikus end tagasi.
TransferWise, mis pakub võimalust teha veebis rahaülekandeid üle maailma, lansseeris ülekanded Mehhiko ja USA vahel möödunud aasta aprillis. See on maailma suurim rahaülekannete koridor, mille iga-aastane väärtus on hinnanguliselt 25 miljardit dollarit.
Business Insideri andmetel liigub ülemaailmselt tohutul hulgal raha piiriüleste ülekannete kaudu, sest võõrtöölised saadavad raha kodumaale jäänud lähedastele. Maailmapanga hinnangul liikus sellist raha möödunud aastal 550 miljardi dollari jagu. Washington Timesi andmetel teeniks Ameerika Ühendriigid plaanitavalt maksult kuni 2 miljardit dollarit aastas. Üle piiri liikuv raha on sageli hädavajalik inimestele, kes elavad arengumaades.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.