Täna investorites küsimusi tekitava aktsiate avaliku esmapakkumise käivitanud Medical Pharmacy Group tahab kaasatava raha panna tootearendusse ja välisturgudele minekusse.
- Investoriteliidu asutaja ja Medical Pharmacy Groupi suuromanik Swen Uusjärv Foto: Andras Kralla
Ebatavaliselt kaua ehk
tänasest oktoobri keskpaigani kestva pakkumisega tahab mullu vaid 60 000 eurot käivet teinud toidulisandite müüja kokku saada 4,1 miljonit eurot. Raha tahab firma panna tootearendusse ja uutele turgudele laienemisesse, ent selle arvel ka laenud tagasi maksta.
Investorites tekitab pakkumine küsimusi.Plaanidest kõige suurema osa moodustavadki tootearenduse kulud. Arenduseks peaks minema 1,3 miljonit eurot, müügiks ja turunduseks veel 500 000 eurot. Lisaks tahab toidulisandite tootja panna 700 000 eurot tootmisvõimsuse suurendamisesse ning 706 000 eurot laienemisesse Läti, Leedu, Poola ja Soome turule.
Sellega plaanid aga ei piirdu. Veel 135 000 euro eest tahab firma välja osta kinnistu Tallinnas Kassi tänaval, ülejäänud 634 000 eurot aga kulutada kõikide laenude tagasimaksmiseks.
Samas möönab firma, et soovitud 4,1 miljonit eurot ei pruugi kokku tulla. Kui kaasatakse vähem, siis saab prioriteediks tootearendus ja edasi lükkuvad laienemine teistele turgudele ning investorite laenude täies mahus ennetähtaegne tagasimaksmine, kinnitas ettevõte.
Kümneid uusi tooteid
Praegu toodab firma Meravita kaubamärgi all toidulisandeid, sealhulgas vitamiine ning tervisetooteid. Kaupa turustatakse veebipoe ning telefonimüügi vahendusel. Selle aasta alguses sõlmiti ka toodete jaemüügileping Rimi ketis, seisab prospektis. Välisturgudele minnes tahaks firma kasutada sarnaseid müügikanaleid.
Välisturgudele sisenemise protsessi on Medical Pharmacy Group juhatuse teatel vaikselt juba käima tõmmanud. Praeguseks on alustatud läbirääkimisi Läti haru loomiseks, sellele peaks kuluma kuni kuu aega. Seejärel on plaan hakata tooteid registreerima ning Lätis lube taotlema.
Toidulisandite vallas tahab firma tuua turule tooteid, mis arvestavad konkreetse sihtgrupi vajadusi – näiteks toidulisandid taimetoitlastele, kaalujälgijatele, rasedatele ja suitsetajatele. Lisaks on plaan tuua turule kiirtestid toidutalumatuse, allergiate ja muu säärase avastamiseks. Klient saab testi teha kodus ning seejärel soovitab firma talle oma valikust sobivaid tooteid. Tulevikuplaan on pakkuda kiirteste, mis võimaldavad jälgida toote toimimist.
Aga see pole veel kõik! Mida kaugemale prospekti lugemisega jõuda, seda ambitsioonikamaks ja laiemaks plaanid lähevad. Näiteks tahetakse hakata pakkuma tervisehalduri teenust, ka toitumise kohta nõu andvat tervisekonsultatsiooni ja massaaži.
Samuti tahab Medical Pharmacy käivitada mobiilirakenduse, mis võimaldab kliendil „jälgida oma interaktiivseid teenuseid“. Veebipõhise tervisehalduri abil saavad kliendid esitada oma tervise kohta küsimusi, millele vastab meditsiiniharidusega inimene.
Tulevikus tahab firma hakata tootma ka farmaatsiatooteid ehk pärisravimeid. Järgmisel aastal plaanib aga hakata ravimiametilt lube taotlema, et toota ja müüa looduslikke ravimeid. Prospektis toob ettevõte lootusrikkalt välja, et näiteks tahetakse tootma hakata südame- ja veresoonkonna ravimeid, ent ka seederohtusid, immuunsüsteemi mõjutavaid ravimeid ja rohtusid närvisüsteemile.
Turundus veebis ja liikluses
Suured plaanid on Medical Pharmacyl ka turunduses. Nad on registreerinud hulga veebikülgi. Näiteks tahab firma aadressil meravitasport.ee hakata näitama spordiüritustel tehtud pilte, kuna ettevõtte teatel on nende kauba kasutajad sportlikumad ja terviseteadlikumad.
Saidile meravitastar.ee aga koonduvad Meravita-teemalised kodu- ja välismaiste staaridega tehtud fotod ja videod. Meravita on kaubamärgiga seonduvaid domeene registreerinud kogu Euroopas, kokku mitukümmend. Lisaks on lukku pannud saidid tervisetalgud.ee ja tervisekonverents.ee.
Medical Pharmacy toob prospektis välja, et turunduses kasutatakse ka tuntud reklaaminägusid, näiteks Meravita patroon Katrin Karisma. Ettevõte e-poes saab aga kuvada tervisega seotud andmeid ja võimalusi, kuidas tervist toidulisanditega tugevdada. Veebikeskkonnas on ka õppematerjalid ning sinna jõudmiseks panustab firma muu hulgas sisuturundusele.
Siht käive mitmekordistada
Firma plaanid on üpris suured ning eesmärk hoogsalt kasvada. Aastal 2015 oli käive pisut üle 23 000 euro, mullu 63 000 euro kandis. Selle aasta lõpuks tahab Medical Pharmacy Group teenida müügitulu 395 000 eurot.
Puhaskahjumit sai Medical Pharmacy mullu 525 200 eurot, kirjutades selle tootevaliku kiire laienemisega kaasnenud tegevuskulude tõusu arvele. Kuna laienemine jätkub, ootab juhtkond tänavu kahjumiks 661 800 eurot.
Suurt sõnaõigust ära oota
Toidulisandifirma aktsiate avalik pakkumine läks lahti täna ning saab läbi oktoobri keskel. Firma teatel tahetakse pärast seda väärtpaberid noteerida Nasdaq Balti alternatiivturul First North, ent selle kohta veel ühtegi siduvat kokkulepet pole. Medical Pharmacy möönab ka ise, et olemas on risk, et aktsiad turule ei jõua.
Võimalik investor peaks arvestama ka sellega, et tema hääleõigus firmas jääb väga väikeseks, ostku ta kas või kõik pakutavad väärtpaberid. Nimelt pakutakse müügiks firma B-aktsiaid. A-aktsiate omanikud saavad otsuste vastuvõtmise täielikult blokeerida, kuna põhikirja järgi võetakse otsused vastu siis, kui selle poolt on antud esiteks üle poole üldkoosolekul esindatud häältest, ent teisalt ka üle poole kõikidest A-aktsiatega esindatud häältest. Iseenesest pole seda erandit isegi vaja, kuna isegi pärast hiigelemissiooni jääb A-aktsiate omanike kätte märksa rohkem hääli.
Medical Pharmacy Groupi juhtohjad on kahe firma käes – A-aktsiad kuuluvad firmadele nimega Wordlife Estonia ning Investoriteliit.ee. Mõlemad on ametlikult nõukogu esimehe Swen Uusjärve kontrolli all.
Äripäev on Investoriteliidu ja Medical Pharmacy kummalist äri põhjalikult kajastanud.Märkimisväärne on seegi, et ühe pakutava aktsia märkimishind on praegu 34 eurot, kusjuures nominaalväärtus on 1 euro. Kui võtta ette firma omakapitali koosseis ning teha helde eeldus, et kogu aktsiakapitali ja ülekursi on panustanud B-aktsiate omanikud – tegelikkuses pole see A-aktsiate olemasolu tõttu mõistagi nii –, annab kiire arvutus tulemuse, et praegused B-aktsionärid on ühe aktsia eest koos nimiväärtusega välja käinud vähem kui 4 eurot.
Nimelt on firmal pisut ümardades praegu 158 100 B-aktsiat ja 327 300 A-aktsiat, kusjuures esimeste nimiväärtus on 1 euro, A-aktsiatel 1,1 eurot. Aktsiakapitali maht on praegu 518 100 eurot, samuti on omakapitali koosseisus ülekurss summas 419 000 eurot. Avalikul pakkumisel on praegu 120 588 B-aktsiat.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.