• OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,5
  • OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,5
  • 07.08.17, 13:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ehituspoed kasvatasid märgatavalt müüki

Kõige suuremat müügikasvu ehitusmaterjale ja -tarvikuid müüvate jaekaupluste seas näitas Decora, mille müügitulu kasvas aastaga 22,5%, kuid ettevõtte majandusaasta lõppes 1,27 miljoni euro suuruse kahjumiga. Märkimisväärselt kasvas müük ka Espak Tartul ja Espak Paidel, vahendab kaubandus.ee.
Ehituspoed kasvatasid märgatavalt müüki
  • Foto: Andras Kralla
Ehitusmaterjalide ja -tarvikute jaemüügi turuliider Kesko Senukai Estonia käibeks kujunes 2016. aasta lõpuks 92,48 miljonit eurot, kasvades aastaga 6%. Müügitulust 47% andis müük eraklientidele ning 53% oli müük äriklientidele. Kõige suurema osa äriklientidele tehtud müükidest andis müük ehitusfirmadele. Kolmandik kogu käibest andis üldehitusmaterjalide müük.
2016. aastal vahetus ettevõttel omanik – uueks omanikuks sai Kesko Senukai Lithuania UAB. Ettevõtte kaupluste seadmete parendusse investeeriti kokku 311 000 eurot.
Käibenäitajatelt teisel kohal olev Bauhof Groupi käive oli 91,8 miljonit eurot, kasvades aastaga 9,83%. Kaubagruppidest andis põhiosa käibest siseviimistlusmaterjalide, üldehitusmaterjalide ning aiakaupade müük. 2016. aasta lõpuks tegutses Bauhofi kaubamärgi all 13 kauplust. Bauhofi teatel on nende tegevus suunatud arengule ja laienemisele, et luua alus jätkusuutlikuks dividendipoliitikale ja seega 2016. aasta majandustulemuste eest dividende ei makstud.
Tallinnas Veerenni tänaval asuva Espaki möödunud aasta käive oli 65,5 miljonit eurot, kasvades aastaga 2,3%. Kõik Espaki kaubamärgi all tegutsevad kauplused on eraldi ettevõtted ning eelmisel aastal kasvasid kõige rohkem Tartu ja Paide kauplused. Espak Narva kaupluse käive kahanes aastaga 8,2%. Espak Pärnu teatel jäi nende kasum siiski väiksemaks, mis oli tingitud sellest, et ärikliendi projektimüügi osakaal suurenes ning eratarbijad eelistavad endiselt sooduskampaaniaid.
Kui vaadata kõigi Espaki nime kandvate kaupluste müügitulu kokku, siis see oli 110,85 miljonit eurot ning kasvas aastaga 4%. Selle koondtulemus teeb Espakist valdkonna turuliidri.
Decora AS, kes alles eelmisel aastal Tallinnas enda kõige suurema kaupluse avas, kasvatas ehituskettidest müügitulu kõige rohkem (22,53%), kuid sellele vaatamata oli Decora ainuke, kes jäi majandusaasta lõpus kahjumisse.
Optimera Estonia opereerib Ehituse ABC kaupluste ketti, kuhu kuulub 11 kauplust üle Eesti. Aruandeperioodil investeeriti materiaalsesse ja immateriaalsesse põhivarasse kokku 0,75 mln eurot. Investeeringud tehti kaupluste sisseseade uuendamisse ning IT raud- ja riistvarasse.
Palgaskaala väga lai
2016. aasta IV kvartali kaubanduse valdkonna keskmine brutokuupalk oli 1045 eurot. Kõige suuremat keskmist kuupalka töötaja kohta maksavad Bauhof Group (1326 eurot), Espak AS (1342 eurot) ja Kesko Senukai Estonia (1249 eurot). Märgatavalt väiksemad palgad on Ida-Virumaal Espaki Jõhvi (503 eurot) ja Narva (688 eurot) kauplustes.
Eelmisel aastal palkas kõige rohkem töötajaid juurde Decora, mis avas esimese kaupluse Tallinnas, ja Bauhaus, mis alustas töötajate komplekteerimist uue kaupluse avamiseks.
Plaanid 2017. aastaks
Kesko Senukai Estonia juhatus on seadnud selle aasta eesmärgiks ettevõtte turuosa kasvu ja kasumi suurendamise. Vaatamata stabiliseerumisele majanduses ja ehituses, tuleb siiski väga suurt tähelepanu pöörata efektiivsuse tõstmisele. 2017. aasta kevadel avati pidulikult ka täielikult renoveeritud Haabersti kauplus, kuhu investeeriti 3,4 miljonit eurot.
Espaki põhieesmärk on tänavu tõsta klienditeeninduse taset uutel müügipindadel. Samuti soetavad mõningad kauplused uusi kaubariiuleid, et tooteid paremini eksponeerida. Tähtis on ka soov parandada kauba liikuvust ja vähendada seisva kauba osakaalu miinimumini.
Bauhof soovib samuti parandada teeninduse kvaliteeti ja suurendada klientide lojaalsust. Eesmärk on ka efektiivsuse ja kasumlikkuse kasvatamine ning sel aastal jätkatakse ettevõtte kontseptsiooni edasiarendamist.
Eelmisel aastal kõige enam müügitulu kasvatanud Decora 2017. aasta põhieesmärk on turuosa suures mahus paisutamine, mida soovitakse saavutada tootesortimendi täiustamise ning teenindustaseme tõstmise abil. 2017. aasta tegevusplaani järgi vahetatakse välja ka majandustarkvara, et oma tegevust kaasjastada ja lihtsustada.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.10.24, 11:27
Advokaadibüroo TARK: andmete turvalisuse tagamiseks on vaja professionaalset abi
Tundlikke kliendiandmeid omavad advokaadibürood on küberkurjategijate pidevas huviorbiidis, mistõttu nõuab advokatuur, et küberturvalisus oleks tagatud kõrgeimal tasemel. Et nõuded saaksid täidetud ka päriselt ning ka töötajate teadlikkus tõstetud, on mõistlik kaasata oma ala spetsialistid, usub advokaadibüroo TARK juhtivpartner Tanel Tark.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele