• OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,5
  • OMX Baltic0,02%273,83
  • OMX Riga−0,15%872,53
  • OMX Tallinn0,89%1 735,06
  • OMX Vilnius−0,02%1 054
  • S&P 5000,41%5 728,8
  • DOW 300,69%42 052,19
  • Nasdaq 0,8%18 239,92
  • FTSE 1000,83%8 177,15
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,5
  • PRO
  • 02.11.24, 16:20

FT: kahvlis autotööstuse jaoks on Hiina suurim oht ja tihti ka suurim klient

Varem tulusal autoturul valitseb nüüd kibe konkurents ja Hiina elektrisõidukite globaalne võidukäik ahendab siinsete tootjate läbimüüki veelgi.
Pildilolevate Hiina elektriautodega võistlemiseks teevad Euroopa autotöötjad järjest rohkem koostööd Hiina tarnijatega
  • Pildilolevate Hiina elektriautodega võistlemiseks teevad Euroopa autotöötjad järjest rohkem koostööd Hiina tarnijatega Foto: Liis Treimann
Oma 87aastase ajaloo jooksul pole Volkswagen seni sulgenud ainsatki Saksamaal asuvat tehast. Nüüd kaalub see autotootja aga kolme tehase sulgemist ja tööliste palga 10protsendilist kärpimist.
Loe lisaks
Tesla tegevjuht Elon Musk ähvardab firma aktsiat.
  • 25.10.24, 14:13
Elektriautoturg valmistub buumiks, aga Tesla kaotab haaret
Need plaanid tegi ühel töötajate koosolekul avalikuks VW mõjuvõimsa töönõukogu esimees, ettevõte ise – mis avaldas oma kolmanda kvartali tulemused kolmapäeval – pole neid aga veel kinnitanud.
VW, suuruselt teine autotootja maailmas, millele kuuluvad ka Audi, Škoda ja Seat, on tänavu andud juba kaks kasumihoiatust ning vihjanud mõne Saksamaal asuva tehase sulgemise võimalusele, mis varem oleks tundunud mõeldamatu.
Loe lisaks
Paberimajanduse raskust käsitleb ka esmaspäeval avaldatud märgiline raport ELi konkurentsivõime kohta, mille autoriks on endine Itaalia peaminister ja Euroopa Keskpanga juht Mario Draghi.
  • PRO
  • 14.09.24, 12:00
FT: Kas paberimajandus kägistab Euroopa kasvu?
Tegemist pole ainsa Euroopa autotootjaga, mis kaalub suuri ja ebapopulaarseid kärpeid. Stellantis – Opeli, Fiati ja Peugeot' omanik Euroopas – on Itaalia poliitikute ja ametiühingute poolt tugeva surve all hoida oma vanim Fiati tehas Torinos langevatele müügimahtudele vaatamata töös.
Euroopa lajatas Hiina elektrisõidukitele tollide kolmekordistamisega, Hiina kaebab selle peale maailma kaubandusorganisatsiooni ning valmistub tolle pooldanud riikides autotööstuse investeeringuid peatama.
Prantsusmaal asuvaid koosteliine viiakse juba üle odavamatesse asukohtadesse, nagu Maroko ja Türgi. Oktoobri keskel avaldasid Pariisi autonäituse väravate ees meelt sajad Prantsuse töölised, nende seas Boschi ja muude tarnijate töötajad.
Euroopa autotööstus, mis annab tööd ligi 14 miljonile inimesele ja moodustab 7 protsenti ELi SKPst, seisab silmitsi täiusliku tormiga. Nõudlus autode järele langeb nii kodus kui võõrsil, samal ajal on autotootjatel aga käsil riskantne ja kulukas aastatepikkune üleminek sisepõlemismootoritelt elektrilistele jõuseadmetele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele