Hea nime leidmist ei tasu võtta kergekäeliselt. Järgnevalt rida soovitusi, millele mõelda, kui ettevõttele nime otsida või mõelda.
Nimi võiks olla lühike ja lööv, selline, mis meelde jääb. Ettevõtte nimi võiks olla ka selline, mis paneb kliendi mõtte tööle selliselt, et tal tekib aimdus ka sinu ettevõtte loo kohta.Kas su ettevõtte nimi kõlab “normaalselt” ka teistes keeltes? Mõtle sellele isegi siis, kui sa ei plaani Eestist väljapoole laieneda!Kontrolli, kas sa võid oma ettevõtte nime/kaubamärki kasutada! Vaata, kui palju on sama või väga sarnase nimega ettevõtteid selles kategoorias, kus sa tegutsed!
Äripäev on varasemalt kirjutanud sarnasel teemal väikeettevõtja vaidlusest Patendiametiga.Kui sa tahad ilmtingimata lisada kohanime oma ettevõtte nimesse, siis arvesta, et see seab su tegevusele ilmselt piiranguid ning lokaliseerib su äripiirkonna. Oleks ju veider, kui ettevõte, mille nimes on näiteks Võru või Valga, tegutseb peaasjalikult Tallinnas. See tekitab klientides segadust.Kohe, kui sa oled nime välja mõelnud, analüüsi, kas üksnes nimi aitab rääkida su ettevõtte lugu ning tutvustada sinu missiooni ja eesmärke. Näiteks Richard Branson on meenutanud, et Virgin sai nime selle järgi, et ettevõtte asutajad polnud varem äriga tegelenud (
virgin – neitsi, ingl k)Ära jäta oma nimega valet muljet. Entrepreneur toob näitena välja koristusfirma Hump It & Dump It, mis annaks teenuse tellijale justkui signaali, et tehtava töö kvaliteet on kehv.Ütle oma nime korduvalt kõva häälega välja ning mõtle, kas see kõlab lihtsalt ja meeldejäävalt. Kui su firma nimi on liiga keeruline sulle endale, on see keeruline ka teistele. Näiteks tehnoloogiagigandi Sony nimi oli alguses Tokyo Tsushin Kogyo. Pole raske arvata, kumb variant inimestele lihtsam on ning miks ettevõtte juhid algsest nimest kiirelt loobusid.Ära kasuta oma ees- ja/või perekonnanime firma nimes. Kui äri vett vedama läheb, siis saadab sind see ebaõnnestumine kogu su ülejäänud elu.Küsi tagasisidet sõpradelt ja sugulastelt, et ettevõtte nime testida.Ära karda välja tulla nimede või sõnadega, mida ei eksisteeri või mis on vähetuntud. Peamine on, et sõna oleks lihtne ning meeldejääv. Otsi ideid näiteks sõnaraamatust või kraami välja mõned vanad ajalooraamatud ning otsi mõtteid sealt!Lõpetuseks, kindlasti pole mõtet võtta oma ettevõttele nime, mida sulle endale sadu kordi välja öelda ei meeldi.