„Varjatud tasude ja aegunud tehnoloogia tõttu on pankurid Eesti tarbijate kulul šampanjat joonud ning pidutsenud. Nüüd olen mina siin, et sellele peole lõpp teha,“ põrutas Revoluti Baltikumi juht Andrius Bičeika.
- Andrius Bičeika panku ei karda. Foto: Verzlo Žinios
500
miljoni euro eest tehinguid tehakse Revoluti kontodega ühes kuus.
2015. aastal turule tulnud ning nüüdseks Euroopas 850 000 klienti teenindav finantstehnoloogia idufirma katab Bičeika sõnul suure osa panga funktsioonidest. Mobiiliäpina toimiva niinimetatud alternatiivpanga tasumääradega kohaliku juhi kinnitusel keegi võistelda ei suuda. „Tasuta siseriiklikud ja rahvusvahelised ülekanded, kaardimaksed, vahendustasuta valuutavahetus,“ loetles ta Revoluti võimalusi.
Enesekindlust jagub
Baltimaad on järjekordne verstapost ettevõtte globaalses vallutusplaanis, tõdes Bičeika. Lisaks sellele, et ettevõte on praegu avamas kahtekümmet uut kontorit, plaanitakse lähikuudel turule tulla mitme uue finantsteenusega – anda oma klientidele võimalust kaubelda krüptovaluutaga, investeerida aktsiatesse ja võlakirjadesse ning pakkuda reisi- ja seadmekindlustust. Huvitaval kombel on ettevõte oma plaanidesse märkinud ka lennujaamadesse eraldatud lounge’ide rajamise.
Majandusnäitajad 2016
Käive 2,3 miljonit naela.
Kahjum 7,1 miljonit naela.
"Kui me selleks valmis ei oleks, ei saaks me selle tegemiseks nii palju raha. Investorid ei ole lollid," muheles Bičeika, kui ajakirjanik küsis, et ega suur tükk suud lõhki ei aja. Nimelt kaasas ettevõte suvel 66 miljonit dollarit. Kokku on investorid ettevõttesse paigutanud 88 miljonit.
"Meil on üks Euroopa andekamaid tiime. Meie asutajad olid enne finants- ja IT alal täielikud tipptegijad," ütles Bičeika ja kinnitas, et kogu vajalik kompetents on ettevõttes olemas. "Usume, et oleme pankadest kõvasti ees. Meile meeldib vahel nalja heita, et me ei ole mingi laste vutivõistkond. Oleme märulipolitsei," muigas ta.
Kaks tuluallikat
Küsimusele, kuidas ettevõte tasuta teenuseid jagades raha teenib, vastas Bičeika, et neil on kaks tuluallikat. Esimeseks on Revoluti partnerilt Mastercardilt lunastatav tehingutasu protsent – igalt kaardimakselt, mis Revoluti kaardiga tehakse, tasub kaupmees Mastercardile teenustasu, millest omakorda osa jõuab Revolutile. Ehk on tegu sama tuluallikaga mis pankadelgi. "Kui kasutajabaas tõuseb sadadesse tuhandetesse ja käive sadadesse miljonitesse, koguneb väikestelt protsentidelt kokku suur summa," möönis Bičeika.
Teine tuluallikas on partnerlus lisateenuse pakkujatega. "Näiteks Suurbritannias pakume partneri kaudu krediiti ning neile kliente vahendades saame komisjonitasu," selgitas ta ja lisas, et ettevõtte partnerid pole mitte ainult finantsteenust pakkuvad firmad. "Tegu on põhimõtteliselt turuplatsiga," näitlikustas Bičeika.
- Bičeika sõnul tahab ettevõte aastaga võita Eestis 100 000 klienti. Foto: Verslo Žinios
300
miljoni naela peale hinnatakse ettevõtte väärtust.
Bičeika sõnul pakub ettevõtte ka valuuta vahetamisel või võõrvaluutas kaardiga tasumisel parimat võimalikku vahetuskurssi – pankadevahelist interkurssi ehk seda, millega pangad omavahel valuutatehinguid teevad. "Meie tasud on TransferWise'i omadest lõpmatult väiksemad. Nulliga ei saa jagada," kommenteeris Bičeika. Lisaks viitas ta, et Revoluti kontode vahelised ülekanded toimuvad silmapilkselt. "Meiega on väga raske võistelda. Kui TransferWise ei kulutaks turundamise peale miljoneid, oleks neil raske. Meie turunduseelarve on null," võrdles ta.
Eestis sihiks 100 000 klienti
Praegu kasutab Revoluti Bičeika sõnul 3000 Eesti inimest. Täna aset leidnud n-ö turule tulek tähendab tema sõnul seda, et erinevalt varasemast hakkavad nad nüüd Baltikumile konkreetset tähelepanu osutama.
Bičeika usub, et Eestist saab oma tehnoloogialembuse tõttu Revoluti Baltikumi suurim turg. Praegu kasutab Lätis Revoluti 5000 inimest ja Leedus 50 000. Tänavu soovib ettevõte juurde saada 10 000 kasutajat. Järgmise aasta lõpuks tahetakse oma tanu alla tuua aga juba 100 000 Eesti elanikku. „Leedus pidevalt kadestatakse ja seatakse eeskujuks Eesti e-valitsust. Sellised edulood nagu Skype ja TransferWise ei sünni juhuslikult,“ tõdes ta.
Pealetung kõigil rinnetel
Järgmise sammuna tahab firma siseneda USA turule. Eeldavalt juhtub see novembri algul, rääkis Balti haru juht. Peale seda võetakse ette Aasia ja Austraalia. Kokku tahab järgmise aasta jooksul Revolut tõsta kontorite arvu maailmas vähemalt viiekümnele, avaldas Bičeika.
33
aastat on keskmine Revoluti kliendi vanus. 80% klientidest on sellest nooremad.
Praegu tegeleb ettevõte 20 kontori avamisega ja on palganud iga kuu tööle 20–40 inimest. Kuigi ettevõttes töötab praeguse seisuga 200 inimest, nimetab Bičeika palkamispoliitikat konservatiivseks ning väidab, et nad proovivad hoida ettevõtte õhukese.
Finantsinspektsiooni luba turul tegutsemiseks ettevõttel vaja ei ole, kinnitas Bičeika. Ettevõttel on Suurbritannia finantsinspektsiooni väljastatud elektroonilise raha litsents ehk EMI (electronic money institution – toim), mis võimaldab ettevõttel äri ajada üle Euroopa Liidu. Seni, kuni riik on liidu liige, on Bičeika sõnul kõik joones. Mis saab pärast Brexitit, on tema sõnul veel lahtine.
Swedbank jäi konkurendi turuletulekut kommenteerides napisõnaliseks. „Tore, kui klientidel on võimalusi, mille hulgast valida, ning mõistagi jälgime huviga, kuidas igal uuel tulijal läheb,“ vahendas panga kommunikatsioonispetsialist.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.