• OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,1%5 723,16
  • DOW 30−0,43%41 871,33
  • Nasdaq −0,04%18 233,28
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,77
  • OMX Baltic−0,31%272,98
  • OMX Riga0,13%873,69
  • OMX Tallinn0,42%1 742,28
  • OMX Vilnius−0,11%1 052,85
  • S&P 500−0,1%5 723,16
  • DOW 30−0,43%41 871,33
  • Nasdaq −0,04%18 233,28
  • FTSE 1000,09%8 184,24
  • Nikkei 225−2,63%38 053,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%107,77
  • 14.09.17, 12:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Prisma uus juht: võtan turuosa tagasi

Prisma Peremarketi värske tegevjuht Jussi Nummelin ütles, et pärast eelmise aasta käibe kaotust on tulevikuks ees kasvusiht.
Jussi Nummelin.
  • Jussi Nummelin. Foto: Andras Kralla
Nummelin ootab sellelt aastalt väikest kasvu, suurem kasv peaks tulema järgmisel aastal. Prisma oli üks väheseid jaekette, kelle eelmise aasta müügitulu vähenes aasta varasemaga võrreldes.
Nummelin ütles, et nüüd vaadatakse kõik tööprotsessid üle ja analüüsitakse, kuidas tegutseda veel efektiivsemalt. „Meil on mõtteid, mida teha, kuid nelja kuuga kõiki projekte tööle saada on keeruline. Teeme muudatusi oma äritegevuses ja protsessides,“ ütles ta intervjuus Äripäeva teemaveebile kaubandus.ee.
Jussi Nummelin Mustika keskuse Prismas.
  • Jussi Nummelin Mustika keskuse Prismas. Foto: Andras Kralla
Räägitakse, et Lidli tulekuga kaotavad kõige enam Maxima ja Prisma just seetõttu, et nad keskenduvad hinnale. Kui palju teie hinnangul kaotab Prisma Peremarket Lidli tulekuga?
Vaatame, mis juhtub siis, kui Lidl tuleb. Väga huvitav, et turule tuleb veel üks jaemüüja, see on klientidele väga hea uudis. Ma ausalt juba ootan Lidli tulekut, sest see paneb meid proovile. 
Praegu on siiski veel väga raske öelda, millised muutused turul toimuvad või kuidas Lidlil oma kontseptsiooniga Eestis minema hakkab. Me ei saa võrrelda ennast Leedu ja Soome Lidli hindadega, sest Eesti ostuvõimekus ja maksud on erinevad. See lihtsalt ei ole võrreldav. Prisma jaoks on väga tähtis pakkuda klientidele parimat hinda ning olla turul hinnaliider. Me jälgime hoolikalt, mis suunas turg liigub ja mis on meie klientide ootused.
Janne Lihavainen uues ametis
Prisma Peremarketi eelmine tegevdirektor Janne Lihavainen suundus emafirma SOK kontserni arendusdirektoriks. Juba maikuust on tema asemel ametis Jussi Nummelin, kel on pikk kogemus Lidli ketist, kus ta juhtis viimastel aastatel Lidl Leedu organisatsiooni.
Kümme aastat Prisma tegevdirektor olnud Lihavainen asub SOK kontserni arendusdirektoriks ning tema vastutusvaldkonda kuuluvad SOK hüper-, supermarketid, lähipoed, teenindusjaamad, kaubamajad, hotellid ning restoranid.
Prisma oli üks väheseid jaekette, kelle eelmise aasta müügitulu vähenes aasta varasemaga võrreldes. Millest see oli tingitud?
Eelmisel aastal oli meil palju väljakutseid. Me vahetasime välja oma tarkvarasüsteeme eesmärgiga oma äritegevust arendada ja tunnistame, et tarkvara käivitamise järel tekkinud väljakutsed on mõjutanud ka meie tulemusi.
Kui suurt käibe kasvu sel aastal ootate?
Töötame selle nimel, et oma turuosa kasvatada. Uue inimesena vaatan muidugi läbi mitmeid protsesse, mida saame veelgi oma klientide ja töötajate huvides arendada.
Kokkuvõttes ootan sellelt aastalt väikest kasvu. Praegu on üle poole aasta möödas ning mitmed asjad, mida tahaks kindlasti sellel aastal ära teha, veel ees. Mitmed protsessid tuleb läbi käia ja kulud üle vaadata, et olla veelgi efektiivsem. Jälgime, kuidas turuolukord muutub ja selle põhjal muudame ja arendame oma tegevust.
Prisma uus juht Jussi Nummelin.
  • Prisma uus juht Jussi Nummelin. Foto: Andras Kralla
Prisma alustas toidukauba kojukannet koostöös DPDga. Kui suure turuosa te seal loodate saada? Kuidas kliendid on selle vastu võtnud? 
Algus on olnud väga hea. Teame, et kliendid on oodanud seda teenust juba väga kaua. Kui meie püsikliendid kasutasid varem kaubale järeletulemise teenust, siis nüüd on nad valinud kojuveoteenuse. Tahame näha, kuidas kojuvedu Tallinnas õnnestub, ja seejärel vaatame, kuidas projektiga jätkame, kas laieneme ka Tartusse.
 
Kuidas on kliendid võtnud vastu iseteeninduskassad, kuidas mõjutab Prismat Läti turult taandumine jpm saab lugeda Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:20
PwC: ESG audiitorit valides vaata kvalifikatsiooni
Audiitoritel tuleb seoses ESG aruannete auditeerimisega palju tööd juurde, mistõttu ei tohiks auditi tegija valimist jätta viimasele minutile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele