• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 22.10.17, 13:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas luua edukas Facebooki kampaania?

Lexus on kasutanud sotsiaalmeediat meisterlikult. Milliseid põhimõtteid nad järgisid?
Facebook
  • Facebook Foto: EPA
Sotsiaalmeedia on tänapäeva ettevõtjale võtmetähtsusega tööriist. Isegi tundmatud ettevõtjad või inimesed võivad oma toodetele või ideedele suure kandepinna saada – selleks tuleb sotsiaalmeedia platvormi õigesti kasutada. Kusjuures turundamise kulud on tihtipeale tunduvalt väiksemad kui tavapäraste reklaamide puhul.
Eelmisel kuul võitis autotootja Lexus AdWeek Media Plan of the Year auhinna. Konkurss võideti RC kupee reklaamidega ning hindajate jaoks oli eriti muljetavaldav ettevõtte sotsiaalmeedia kasutamine. Lexus erines teistest autotootjatest märkimisväärselt. Tavaliselt avalikustatakse uus mudel mõnel autonäitusel, kuhu on kohale tulnud ka firma tegevjuht. Selle asemel otsustas Lexus Facebooki kasutajaid kaasata ning võimaldas neil hääletada, millised peaksid olema uue kupee modifikatsioonid.
Facebooki otseülekande ajal pakkusid vaatajad välja ideesid, mida auto puhul muuta ja mida lisada. Kasutajad said ka hääletada. Otseülekande korraldajad näitasid autode ehitamist reaalajas ja tegid disaineritega intervjuusid. Tänu sellele strateegiale kasvas Lexuse Facebooki lehel kasutajate aktiivsus (engagement) sellel päeval 10 000 protsenti, teatas Lexusele teenust pakkunud reklaamifirma Team One.
Tõsi, plaani elluviimine võis olla küllaltki kulukas, aga põhimõtted, millest lähtuti, on tasuta. Team One’i töötaja Meredith Gruen tõi välja kuus punkti, kuidas luua edukat sotsiaalmeedia kampaaniat. Just neid põhimõtteid rakendati ka Lexuse Facebooki lehel.
1) Sisu peab olema asjakohane
Kõik, mida sa sotsiaalmeediasse postitad, peab olema seotud sinu toodetega ja teenima klientide huve. See peab olema oluline ja asjakohane.
2) Premeeri fänne
Kasuta sotsiaalmeediat selleks, et kliente juurde võita. Samas ei tohi unustada ka neid, kes on juba pikaajalised kliendid. Samuti ka neid, keda lihtsalt huvitab see valdkond, millega sa tegeled. Facebooki otseülekanne oli mõeldud autoturu entusiastidele – need on kliendid, kes mõtlevad just sellest, kuidas oma unistuste autot disainida. Sotsiaalmeedia aktiivsuse kasv jõudis ka üldise avalikkuseni – see on tugeva kampaania üks plussidest.
3) Võimenda oma tegevusi
Kui sa tood klientideni midagi uut, siis ära lihtsalt mõtle, mida teha sotsiaalmeediaga. Kasuta erinevate reklaamikanalite kombinatsiooni, olgu selleks jagamised Facebookis, partnerluslepingud või ostetud reklaamid.
4) Enne suuri asju katseta ja õpi
Enne Facebooki 10tunnist otseülekannet katsetas ettevõtte sama asja ning lubas oma Instagrami kasutajatel 2014. aastal uue auto detailide üle hääletada. Tõsi küll, seda ei tehtud otseülekandes ning auto disain toodi avalikkuse ette alles samal aastal toimunud autonäitusel. Sa võid luua ka väiksemaid kampaaniaid, mis on osa suuremast kampaaniast. Pane inimesed rääkima ja vaata, mis kõige enam kirgi kütab. Selle põhjal saad luutua ka suuremaid kampaaniaid.
5) Kasuta tehnoloogiat enda kasuks ära
Iga sotsiaalmeedia platvorm leiutab aeg-ajalt midagi uut ja võib tunduda, et nendega kursis olemine on keeruline töö. Samas on tähtis jälgida, mida uut on platvormid turule toonud ning mida nad on prioriteediks seadnud.
Kui Lexus plaanis eelmise aasta märtsis 10tunnist Facebooki otseülekannet, siis oli otseülekanne alles uus asi. See tähendas, et Lexuse kampaaniale andis hoogu ka Facebook ise, sest ettevõte tahtis oma uut toodet kasutajate seas reklaamida. See tähendab, et Facebook reklaamis toodet, mis oli osa Lexuse kampaaniast.
6) Loo omale tugev bränd
Sa pead looma brändi, mis tekitab inimestes huvi. Tõenäoliselt on tegemist suurima investeeringuga, mida sa teha saad. „Sa ei pea maksma, et olla oma äriga sotsiaalmeedias,“ ütles Gruen. „Sa pead investeerima selleks, et sul oleks bränd, millest inimesed on huvitatud. Sa pead investeerima oma kogukonda, kuulama neid ja premeerima neid.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele