Veidi tagasihoidlikuma septembri järel kasvas oktoobris Eestis uute sõiduautode müük taas tempokamalt, vahendas Eesti Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liit AMTEL.
- Volkswagen Passat oli oktoobris Eesti ostja populaarsuselt kolmas margieelistus. Foto: EPA
Uusi sõiduautosid müüdi oktoobris 2076, mida on mulluse oktoobriga võrreldes 10,8% rohkem. Tänavu kümne kuu kokkuvõttes on uusi sõiduautosid müüdud 21 422, mis ületab möödunud aasta kümne kuu müügi 11,1%.
Ligi veerand ehk 24,2% oktoobris müüdud uutest autodest olid väiksema keskklassi autod. Suure turuosaga segmendid olid ka keskmised maasturid (19,8%) ja keskautod (18,1%). Hübriidautosid müüdi 81 ja ostja leidus ka kahele elektriautole. Eksporti läks oktoobris 118 autot.
Automarkide edetabelis jätkasid ka konkureerimist esikohale Toyota ja Škoda, neid müüdi vastavalt 319 ja 278. Mõõdud sõidukite põhjal oli kolmas Volkswagen (179). Mudelitest eelistasid ostjad enim Škoda Octaviat, neid läks kaubaks 101. Teiseks enim müüdi Toyota Avensist (89) ja kolmandaks Volkswagen Passatit (69).
Tarbesõidukite turg kasvas oktoobris koguni 22,5%. Kokku müüdi oktoobris 490 tarbesõidukit ja kümne kuuga on tänavu toimetatud klientidele kätte kokku 4737 uut tarbesõidukit, mis ületab möödunud aasta müügi 10,1% võrra. Automarkidest oli oktoobris edukaim Renault 81 müüdud sõidukiga. Järgnesid Citroen (79) ja Peugeot (58). Hästi kulges ka veokite müük - Scania müüs 41, MAN 25 ja Volvo 21 veokit.
"Hea majanduskasv kajastub ilmekalt ka ettevõtete tarbesõidukite hangetes ja sellest tulenevalt ka uute tarbesõidukite müüginumbrites," kommenteeris AMTELi tegevjuht Arno Sillat.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Äripäeva raadio sisuturundussaade on pühendatud väikeettevõtete konverents-messile Südi 2025, kus jagavad kogemuslugusid väikeettevõtjad. Suurfirmade esindajad annavad nõu finantseerimise, energia-, IT-, tervise- ja personaliküsimustes.