Eurostati novembrikuu jaemüügistatistikast selgub, et ainsana näitas langusmärke müük Eestis.
- Silvano Fashion Grupi pood Milavitsa Foto: Meeli Küttim
ELis tervikuna kasvas jaemüük 2,7 ning euroalas 2,8 protsenti, võrreldes kuu varasemaga tõusis see Euroopas 1,5 protsenti. Nii aastases kui ka kuises võrdluses registreeriti ainus langus Eestis.
Põhirolli kandis ELi aastases võrdluses tööstuskaupade müük, mis on kasvanud 4,1 protsenti. Olulisel kohal oli tõus riidekaupade müügis, posti ja interneti teel müüdud kaupade maht kasvas aastaga 12,4 protsenti. Toidule ja alkoholile langes osaks 1,6protsendiline ja autokütusele 0,2protsendiline kasv.
Number 12,4%
kasvas novembris aastaga posti- ja internetimüügi maht Euroopa Liidus
Eriti jõudsat kasvu nähti Rumeenias, kus jaemüügi tõus ligines 11 protsendile, Poolas ja Maltal tõusis jaemüük üle 7 protsendi.
Eestis oli jaanuari algul avalikustatud jaemüügi statistika järgi languse taga mootorikütuse jaemüügiga tegelevad ettevõtted, kus müügitulu vähenes hinnatõusu märgatava kiirenemise mõjul 2016. aasta novembriga võrreldes 9 protsenti.
Analüütikute hinnangul ongi kaupade jaemüük olnud viimasel ajal aeglane, selles on oma osa hinnatõusul ja oma osa suurematel kulutustel teenustele ja koduostudele.
Seotud lood
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.