Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Laugurisõit Helsingisse hakkab maksma sada eurot
Esimesi testsõite sooritavaid laugureid võib Sea Wolf Expressi juhatuse liikme Tanel Jõeääre sõnul näha tuleva aasta kevadel.
Ettevõte soovis laugurireisdega pihta hakata juba 2016, kuid sõidukite arendamine on võtnud loodetust kauem aega. Foto: RDC Aqualines
Pooletunnised reisid Helsingi ja Tallinna vahel on plaanis käima panna sellest paar kuud hiljem. Lennuki ja laeva hübriidi meenutava ja vee kohal hõljuva transpordivahendi üheotsapilet hakkab Jõeääre sõnul maksma saja euro ümber.
Kahtteist reisijat mahutav alus ilmaolude tõttu üleliia tihti sadamasse ei jääks, kinnitas Jõeäär. Kuna sõit kulgeb lainete kohal hõljudes ja kiiresti, on see sujuv ja lained seda oluliselt ei mõjuta, tõdes ta.
„EP-15 mudel on plaanitud taluma kuni neljameetriseid laineid. Läänemere statistika järgi koguneb aastas umbes nädala jagu päevi, mil me kehvade olude tõttu oleme sunnitud sadamasse jääma. Mõistagi enamasti talvel,“ selgitas Jõeäär, kuid lisas, et jäätunud lahe kohal on sõit lihtsamgi kui jäävabal merel. Ettevõtte eesmärk on üle lahe vedada ligi 1000 reisijat kuus.
Laugurit sobivad Jõeääre sõnul juhtima merendustaustaga inimesed, kellel on vähemalt tüürimehe auaste. Kokkupuude lennundusega pole vajalik, kuid tuleb kasuks. Kokku on ettevõte Venemaa firmalt RDC Aqualines tellinud kuni 15 laugurit. Ühe lauguri hind on miljon eurot.
"Minimaalselt peaks Tallinna-Helsingi liinile tulema kolm laugurit," selgitas Jõeäär ja lisas, et optimaalseks peavad nad liinile paigutada kokku viis laugurit. Ülejäänud masinate rakendamine selgub Jõeääre sõnul vastavalt vajadusele.
Üle 15 miljoni eurose projekti elluviimiseks vajalik raha pärineb Jõesaare sõnul nii osanikelt, kelleks on peale tema veel ettevõtte juht Ville Högman ning Indrek Sammal, kui ka kahelt investorilt.
Liinil saavad laugurid sõitma hakata alles siis, kui Soome transpordi ohutusagentuur Trafi on nendega tutvunud ja loa andnud. Trafi otsust peab kinnitama ka veeteede amet.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.