• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,11
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,11
  • 12.01.18, 13:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Keda peaks Facebooki uudisvoo muudatus murelikuks tegema?

Äripäeva digiturunduse osakonna juhi Andrus Kiisküla sõnul vähendab Facebooki lubatav muudatus ettevõtete postituste levikut.
Äripäeva digiturunduse osakonna juht Andrus Kiisküla
  • Äripäeva digiturunduse osakonna juht Andrus Kiisküla Foto: Andres Haabu
Eile hõikas Facebook välja värske uudisvoo muudatuse, mis on juba paljudel tekitanud ärevust ja küsimusi, kirjutas Kiisküla oma blogis. Pealkirjad nagu “Facebook ZERO?”, “The news feed change is big”, "RIP Facebook news feed for publishers" aitavad sellele kindlasti kaasa.
Kiisküla märkis, et ideaalis peaks see muudatus tooma inimesi lähemale nende sõprade ja pereliikmete kirjutatud tähendusrikastele postitustele, ja küsis, paljudes peades kerkinud küsimuse: mida see tähendab ettevõtte Facebooki-lehele?
"Suure tõenäosusega sinu lehe postituste levik väheneb veelgi," andis ta ka lohutu vastuse, lisades, et postituste leviku vähenemise pärast ei ole vaja suure tõenäosusega väga muretseda, kui sinu loodud sisule reageeritakse ja seda just sõpradevahelistes diskussioonides.
Kiisküla sõnul ei ole see esimene kord, kui Facebook ütleb, et hakkab eelistama kasutajatega seotud tegevusi. 2016. aasta suvel tuli suur teade, et Facebook hakkab kasutajate loodud sisu ettevõtete loodud sisust ettepoole seadma. Ka aasta varem oli teema kuum, kui räägiti kasutajate ja lehekülgede sisu tasakaalust, loetleb ta. "Kummagi uuenduse puhul polnud tegelik mõju suur ja kes enne seda muudatust edukad olid, nägid oma postituste levikus kas väga väikest muudatust või ei olnud seda üldse," võttis ta varasema kokku.
"Aeg näitab, kui palju tulev uuendus tegelikult ettevõtete postituste levikut mõjutama hakkab. Praegu  on detaile vähe ja küsimusi palju," leidis Kiisküla.
Tema sõnul on orgaanilise sisu levik langevas trendis ka ilma selle uuenduseta. "On ettevõtteid, mis ei jõua juba ammu mittemakstult fännideni, ja on ettevõtteid, kes teevad seda edukalt ka pärast muudatust. Aeg jälle kohaneda ja muutuda," tõdes Kiisküla.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele