Äripäeva digiturunduse osakonna juhi Andrus Kiisküla sõnul vähendab Facebooki lubatav muudatus ettevõtete postituste levikut.

- Äripäeva digiturunduse osakonna juht Andrus Kiisküla Foto: Andres Haabu
Eile hõikas Facebook välja värske uudisvoo muudatuse, mis on juba paljudel tekitanud ärevust ja küsimusi, kirjutas Kiisküla oma blogis. Pealkirjad nagu
“Facebook ZERO?”,
“The news feed change is big”,
"RIP Facebook news feed for publishers" aitavad sellele kindlasti kaasa.
Kiisküla märkis, et ideaalis peaks see muudatus tooma inimesi lähemale nende sõprade ja pereliikmete kirjutatud tähendusrikastele postitustele, ja küsis, paljudes peades kerkinud küsimuse: mida see tähendab ettevõtte Facebooki-lehele?
"Suure tõenäosusega sinu lehe postituste levik väheneb veelgi," andis ta ka lohutu vastuse, lisades, et postituste leviku vähenemise pärast ei ole vaja suure tõenäosusega väga muretseda, kui sinu loodud sisule reageeritakse ja seda just sõpradevahelistes diskussioonides.
Kiisküla sõnul ei ole see esimene kord, kui Facebook ütleb, et hakkab eelistama kasutajatega seotud tegevusi. 2016. aasta suvel tuli suur teade, et Facebook hakkab kasutajate loodud sisu ettevõtete loodud sisust ettepoole seadma. Ka aasta varem oli teema kuum, kui räägiti kasutajate ja lehekülgede sisu tasakaalust, loetleb ta. "Kummagi uuenduse puhul polnud tegelik mõju suur ja kes enne seda muudatust edukad olid, nägid oma postituste levikus kas väga väikest muudatust või ei olnud seda üldse," võttis ta varasema kokku.
"Aeg näitab, kui palju tulev uuendus tegelikult ettevõtete postituste levikut mõjutama hakkab. Praegu on detaile vähe ja küsimusi palju," leidis Kiisküla.
Tema sõnul on orgaanilise sisu levik langevas trendis ka ilma selle uuenduseta. "On ettevõtteid, mis ei jõua juba ammu mittemakstult fännideni, ja on ettevõtteid, kes teevad seda edukalt ka pärast muudatust. Aeg jälle kohaneda ja muutuda," tõdes Kiisküla.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.