Riigifirma on kolmandat kuus järjest kasumis, kirsiks tordil prognoose ületanud detsembrikuu poolemiljoniline pluss.
- Vagunite nõudlus Vene turul on tugev ning rajatav Aasia-Euroopa raudteeühendus võib seda tulevikus veelgi tõsta. Foto: Erik Prozes / Äripäev
Riigile kuuluva raudteefirma miljonilise kasumiga neljanda kvartali taga on edu mitmel rindel. „Veomahud on oluliselt kasvanud, umbkaudu 20%," märkis EVR Cargo juhatuse esimees Raul Toomsalu. Kasvanud on ka riigisisene põlevkivivedu ja Eesti keemiatoodete vedu. Lisandunud on Valgevenest pärit masuudi transport.
Väga kiiresti kasvas eelmise aasta teises pooles ka konteinervedude maht. Selles kuue kuu jooksul kahekordistunud turunišis näeb Toomsalu tulevikku vaadates kõva potentsiaali. "Näiteks toob Venemaa Mitsubishi tehas kõik oma autode monteerimiseks vajalikud osad läbi Eesti ning arvame, et see on ainult tänu sellele, et meie rongid on viis aastat töötanud punktuualselt. Seetõttu on ka maht suurenenud," tõdes ta.
5,4
miljonit eurot oli EVR Cargo konsolideeritud 2017. aasta kulumi eelne auditeerimata ärikasum
Oodatust paremini läks ettevõttel aasta lõpul ka vagunirendiäris, kus rendihinnad on aasta teises pooles 15% kasvanud. "Maailma kaubandus tervikuna on kasvanud, nii ka raudteel," tõdes Toomsalu, lisades, et kasvanud on ka tonnkilomeetrite hulk – kaupa viiakse varasemast kaugemale.
Suur mõju on riigifirmajuhi sõnul peamiselt Venemaale vaguneid rentiva ettevõtte käekäigule ka Euroopa ja Aasia raudteekaubanduse hoogustumine. "Seda viis aastat tagasi praktiliselt ei eksisteerinud. Täna tuleb Hiinast Euroopasse umbes 2200 rongi aastas, järgmise kahe aasta jooksul plaanitakse see maht kahekordistada," tõi ta välja.
Nimelt on Venemaa mullu märtsis teavitanud, et investeerib Euroopa-Aasia raudteeühendusse järgmise viie aasta jooksul 43 miljardit dollarit. "Näiteks investeeris ka Kasahstan mitu miljardit dollarit Hiina piiril asuvasse Korgose raudteejaama. See ehitati täiesti nullist üles," tõdes Toomsalu.
Aasta viimane kuu tõi ettevõttele 480 000 eurose kasumi, mis ületas varasemalt prognoositut veerandi jagu. Kuigi perioodi langes ka palju inventuurist tingitud ühekordseid müügitehinguid, moodustasid need Toomsalu sõnul kogusummast väikse osa.
Tänavu on riiklikul plaanis hakata ka seni teiste ärisuundade varju jäänud vagunite remondiäri kasvatama. "Peame laiendama tootevalikut ja hakkama pakkuma keerulisemaid töid. Hetkel on meie pakutav liiga lihtne ja selle valikuga me väga ei konkureeri. Kõik võimalused selleks on aga meil olemas," tõdes Toomsalu.
Seotud lood
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.