Viimase kahe aastaga Eesti suurimaks kütusefirmaks tõusnud Olerex ootab konkurentsiameti luba, et omandada Tallinnas Linnu tee ja Sõpruse puiestee ristil aastaid asunud Kaubservi tankla.
- Olerexi omaniku Antti Moppeli sõnul on kohalik kütuseturg nii küllastunud, et konkurenstiamet keelab neil osa tanklaid osta. Foto: Raul Mee
Ei ole mõtet rääkida sellest, kas eestlased tangivad välismaal või mitte, see on ilmselge
Antti Moppel,
Olerexi omanik
„Kaubservi tankla on oma tuntuse ja klientuuri poolest erakordne kogu Eestis ja viimane tankla Tallinnas, mida soovisime osta,“ tõdes Olerexi omanik Antti Moppel ja loetles jaama plussidena üles suuruse, asukoha tiheda liiklusega tee ääres, ligipääsetavuse ja arvuka klientuuri.
Jaama, mille omanikud soovisid kütuseärist väljuda, head omadused ei jäänud märkamata ka teistele, möönis Moppel. „Me ei olnud ainus pakkuja. Näitasime taas, et meile meeldiva asukoha eest maksame head hinda,“ kommenteeris ta.
Olerexi omanik tõdes, et plaanis on jätkata keti kasvatamist, kuid märkis, et ühel hetkel paneb konkurentsiamet käe ette. Ka Kaubservi ostmine on praegu konkurentsiametis hindamisel. Kütuseturu kontsentratsioon läheneb küllastumispunktile ja on piirkondi, kus konkurentsiamet meil enam tanklaid juurde osta ei luba,“ selgitas Moppel. Suveks kerkivad aga uued Olerexi jaamad endise Tondi Favora ning Lukoili Vabaduse puiestee jaama asemel. Moppel lisas, et ka teisel poolaastal saab paar projekti ehitusküpseks ning mitu tükki on ettevalmistamisel juba järgmiseks aastaks. Koos Kaubservi jaamaga on Olerexil kokku 95 tanklat üle Eesti.
Olerexi ülevõtmised Eesti turul
2015: AS Lukoil
2016: Mahta kütus, Raktoom
2017: Favora
Siiski tõdes Moppel, et karm kütuseaktsiisi tõus on pannud neid kärpima oma Lõuna-Eesti investeeringukava. Üldiselt ettevõte maapiirkondadesse uusi tanklaid avada ei plaani. Pigem tegeletakse olemasolevate käigus hoidmisega, möönis Moppel.
Piiriülese äri kohta ütles Moppel, et vähemalt Leedu Olerexi tanklal ja ka samas majas töötaval Subway võileivakioskil läheb väga hästi. „Mida aeg edasi, seda rohkem näeme, kuidas meie klientidesse juurdub harjumus tankida Eesti asemel välismaal. Ei ole mõtet rääkida sellest, kas eestlased tangivad välismaal või mitte, see on ilmselge,“ märkis ta. Moppel avaldas, et just seetõttu kerkivad ka Läti ja Leedu turg ettevõtte arengukavas järjest tähtsamale kohale. Seni toiminud Olerexi maksekaardilahendus, mille alusel saab Olerexi kaardiga Läti ja Leedu suuremates tanklakettides soodushinda, inimesi enam ei rahulda, selgitas Koppel. „Kliendid nõuavad välisriikides veel tihedamat jaamavõrku, veel laiemat kaupade ja teenuste valikut, veel kiiremat ja paremat teenindust. Töötame selle suunas aktiivselt,“ kinnitas Moppel.
Seotud lood
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
Kahjum parandati suuremaks
Hetkel kuum
Kahjum parandati suuremaks
Berkshire Hathaway kontol seisab rekordiline summa
Tagasi Äripäeva esilehele