Alkoholitootja ja -maaletooja Altia Eesti käive kukkus möödunud aastal kolmandiku ja ettevõte sai üle mitme aasta esimest korda kahjumit.

- Altia Eesti AS tootmiskompleks Tabasalu lähistel Foto: Eiko Kink
Ettevõtte käekäiku mõjutasid vähenenud alkoholiturg, mitmed aktsiisitõusude eel toimunud suured varumised 2016. aastal ning ka möödunud aasta algul, märgib tegevjuht Imre Avalo majandusaasta aruandes.
„Alkohoolsete jookide tootmine ja müük toimusid mõneti muutunud majandusruumis. 1. veebruaril 2017 rakendunud 10% kõrgem alkoholiaktsiis tingis oodatul määral kangete alkohoolsete jookide suurenenud tootmise ja müügi 2017. aasta algul. Eesti alkohoolsete jookide turg oli 2017. aastal mõjutatud ka Eesti ja Läti piiril toimuvast piirikaubandusest. Kuna Lätis kehtivad oluliselt madalamad alkoholiaktsiisimäärad, käis suur osa Eesti tarbijatest Lätist alkoholi ostmas,“ kirjutab Avalo.
Altia Eesti mullune müügitulu oli 25 miljonit eurot, mis on 35% vähem kui 2016. aastal. Ettevõtte kahjum oli 661 000 eurot, mis on põhiliselt tingitud vähenenud müügitulust. Puhaskahjumit mõjutab ka 2017. aastal makstud dividendide tulumaksu summa 665 000 eurot.
Altia Eesti AS, loodud aastal 1991, tegeleb alkohoolsete jookide tootmise ja hulgimüügiga. Tuntumad kaubamärgid omatoodetest on Saaremaa vodka, Koskenkorva vodka, Renault konjak, Larsen konjak, Ibis brandy ja Blossa glögi, Chill Out veinid, ning koostööpartnerite toodetest Campari bitter, Aperol bitter, Amarula kooreliköör ning Tarapaca, Masi, Nederburg ja Kendermanns veinid, ning Codorniu ja Cinzano vahuveinid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.