Alkoholitootja ja -maaletooja Altia Eesti käive kukkus möödunud aastal kolmandiku ja ettevõte sai üle mitme aasta esimest korda kahjumit.
- Altia Eesti AS tootmiskompleks Tabasalu lähistel Foto: Eiko Kink
Ettevõtte käekäiku mõjutasid vähenenud alkoholiturg, mitmed aktsiisitõusude eel toimunud suured varumised 2016. aastal ning ka möödunud aasta algul, märgib tegevjuht Imre Avalo majandusaasta aruandes.
„Alkohoolsete jookide tootmine ja müük toimusid mõneti muutunud majandusruumis. 1. veebruaril 2017 rakendunud 10% kõrgem alkoholiaktsiis tingis oodatul määral kangete alkohoolsete jookide suurenenud tootmise ja müügi 2017. aasta algul. Eesti alkohoolsete jookide turg oli 2017. aastal mõjutatud ka Eesti ja Läti piiril toimuvast piirikaubandusest. Kuna Lätis kehtivad oluliselt madalamad alkoholiaktsiisimäärad, käis suur osa Eesti tarbijatest Lätist alkoholi ostmas,“ kirjutab Avalo.
Altia Eesti mullune müügitulu oli 25 miljonit eurot, mis on 35% vähem kui 2016. aastal. Ettevõtte kahjum oli 661 000 eurot, mis on põhiliselt tingitud vähenenud müügitulust. Puhaskahjumit mõjutab ka 2017. aastal makstud dividendide tulumaksu summa 665 000 eurot.
Altia Eesti AS, loodud aastal 1991, tegeleb alkohoolsete jookide tootmise ja hulgimüügiga. Tuntumad kaubamärgid omatoodetest on Saaremaa vodka, Koskenkorva vodka, Renault konjak, Larsen konjak, Ibis brandy ja Blossa glögi, Chill Out veinid, ning koostööpartnerite toodetest Campari bitter, Aperol bitter, Amarula kooreliköör ning Tarapaca, Masi, Nederburg ja Kendermanns veinid, ning Codorniu ja Cinzano vahuveinid.
Seotud lood
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.