• OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,43%39 584,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,67
  • OMX Baltic0,56%286,53
  • OMX Riga0,22%878,03
  • OMX Tallinn0,65%1 812,39
  • OMX Vilnius0,19%1 123,39
  • S&P 5000,88%6 049,24
  • DOW 301,24%44 025,81
  • Nasdaq 0,64%19 756,78
  • FTSE 1000,33%8 548,29
  • Nikkei 2251,43%39 584,62
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%103,67
  • 10.06.18, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Jesse: juhtisime varitehingute riskile tähelepanu

Terviseala asekantsler Maris Jesse toonitas, et igasugune skeemitamine kindlasti apteegireformi mõttega kooskõlas ei ole.
Maris Jesse
  • Maris Jesse Foto: Raul Mee
Sotsiaalministeeriumi terviseala asekantsler Maris Jesse ütles ERR-ile, et omandiga skeemitamine tankistproviisorite abil pole kindlasti apteegireformi mõttega kooskõlas, kuid just selliste skeemivõimaluste eest ministeerium parlamenti omal ajal hoiatas. Kui tavaliselt tuleb seaduse väljatöötamiskavatsus ministeeriumist, siis apteegireformi algatus tuli riigikogust ja sellele ei eelnenud ministeeriumis tavapärast mõju-uuringut.
"Apteekri sõltumatuse tagamiseks, vertikaalse integratsiooni kaotamiseks, konkurentsiolukorra parandamiseks ja apteegisektori tasakaalustatud arengu huvides kehtestatakse apteegipidamisele piirang – apteeki võib pidada apteegi juhataja kas füüsilisest isikust ettevõtjana või äriühing, kus enamusosalus kuulub apteegi juhatajale," sätestas eelnõu.
"Kas oleks pidanud enne omandireformiga kaasnenud piirangu algatamist 2014. aastal tegema mõju-uuringu, on iseküsimus. Tavaliselt seaduseelnõudele eelnevad mõju-uuringud, aga see algatus tekkis riigikogus," põhjendas tänane terviseala asekantsler Maris Jesse, mis võis olla mõju-uuringu tegemata jätmise põhjuseks.
Jesse rõhutas, et varitehingute riskile juhtis ministeerium ka omal ajal tähelepanu.
"Igasugune skeemitamine kindlasti aapteegireformi mõttega kooskõlas ei ole. See, et sellised varitehingud võivad aset leida, sellele riskile me juhtisime ka riigikogu tähelepanu. Riigikogu liimed neid riski realiseerumise võimalusi väga ei näinud," kommenteeris Jesse.
"Peame ka tõdema, et selliste varitehingute paljastamisvõimalused ja jälitamisvõimalused on juba teiste ametkondade pädevuses, mitte enam sotsiaalministeeriumi haldusalas," ei näe Jesse enam võimalust reformi sekkuda.
Ta lisas siiski, et ministeerium kindlasti arutab isekeskis tekkinud olukorda ja peab nõu ka konkurentsiameti ja teiste jälitustoimingute õigustega ametkondadega, et otsida riskide maandamise võimalusi. Kui on põhjust, minnakse uuesti ka parlamendi komisjonidesse.
"Küsimus on selles, et kuidas seda siis näidata, et see skeemitamine ei ole seaduse mõttega kooskõlas. On täiesti selge, et mitteproviisoritest apteekide omanikud ei soovi oma omandist loobuda," näeb Jesse seost riski ohu ja realiseerumise vahel.
Neljapäeval algatas reformierakond riigikogus apteegi omandireformi puudutava ravimiseaduse muutmise.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.01.25, 15:26
Ettevõtte ostu-müügitehingu kaalukeeleks saab üks kindel raport
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele