Nii Tallinnas kui ka mujal Eestis kaubanduskeskuste ja muude äripindade välja üürimise ning opereerimisega tegelev Fausto Capital ühendas endaga mullu rea sidusfirmasid ning võttis hoogsalt laenu.
- Kenneth Karpov, ASi Fausto juhatuse liige Foto: Väinu Rozental
Mullu jaanuari alguses sõlmis Fausto Capital ühinemislepingu kokku viie firmaga, mille õigused ja kohustused läksid üle Faustole. Kõik need firmad olid seotud Fausto omanike Kenneth Karpovi ja Sven Mihailoviga.
Niisiis olidki Fausto Capitali majandusnäitajad muidu erakordsed: kui 2016. aastal oli puhaskasum 1,6 miljoni ringis, siis mullu oli pluss 17,9 miljoni euro suurune. Selle taga oligi aga kasum kinnisvarainvesteeringute õiglase väärtuse muutusest, mis andis firmale paberil 15,1 miljonit eurot.
Aruandeaastal tegeles ettevõte olemasoleva kaubandus- ja büroohoonete portfelli opereerimisega ning uute arendusprojektide ettevalmistamisega, seisab firma aastaaruandes.
2018. aastal ongi firma peamine eesmärk olemasolevate äripindade järjepidev edukas opereerimine ning uute arendusprojektide ehk Fahle Park kvartali esimeses etapi ja Turu Plaza ärihoone hoonestamine ning edukas avamine 2019. aasta esimeses ja teises kvartalis.
Suurtest plaanidest annab aimu seegi, et firma laenukohustised on märkimisväärselt kasvanud: eelmise aasta lõpu seisuga oli firmal pangalaenu 24,9 miljoni euro jagu, samas kui aasta varem oli laenujääk vaid 6,5 miljonit.
Fahle Pargi projektis Tallinnas aadressidel Tartu maantee 80 kuni 80T on firmal kokku 17 kinnistut, lisaks kuulub Faustole veel Kompassi Maja Tartu maantee alguses, Maakri ärihoone, Turu Plaza Tartus, Vironia keskus Kohtla-Järvel Järveküla teel, Raadi keskus Tartus Narva maanteel, Rappeli keskus Raplas ning olulisematest objektidest veel Ahtme keskus Kohtla-Järvel Puru teel.
Fausto Capitalist kaks kolmandikku kuulub Kenneth Karpovile, kes saavutas sellega ka Äripäeva mulluses Rikaste TOPis 103. koha. Ülejäänud kolmandiku omanik on Sven Mihailov, kes TOPi viiesaja esirikka sekka ei jõudnud.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.