Kuuldavasti liitub Red Bull Juniori meeskonnaga seni Euroopa F3 sarjas sõitnud eestlane Jüri Vips, vahendab Autosport.com.
- Numbri 44 all sõidab Jüri Vips, foto on tehtud vormel 3 Euroopa Meistrivõistlustel. Masinas number 4 on kuulsa vormelisõitja Michael Schumacheri poeg Mick Schumacher. Foto: Scanpix
Samast programmist on tulnud näiteks neljakordne vormel 1 maailmameister Sebastian Vettel ja edukas sõitja Max Verstappen. Programm on mõeldud edukate sõitjate kasvatamiseks ja avastamiseks. Tiimi liikmeid rahastab Red Bull.
Ärimehest isaga sama nime kandev 18aastane Vips saavutas lõppenud hooajal neli võitu F3 sarjas, mille lõpetas kokkuvõttes neljandana. Eelmisel aastal võitis Vips F4 sarja. Kuuldavasti liigub Vips nüüd F1 poole ja on pidanud läbirääkimisi Red Bull Juniori programmi juhi Helmut Markoga.
- "Eestis kahjuks sponsoreid väga ei leia, mis teeb asja palju raskemaks. F3 läheb juba päris kalliks ja isegi F2s ei saa veel palka, nii et tuleb vaadata, kui kaugele isa rahadega jõuab," rääkis Jüri Vips eelmisel aastal Postimehele. Foto: Tairo Lutter / Postimees / Scanpix
Autosport.com ei saanud vihjete kohta kommentaari ei Vipsilt ega tema mänedžerilt, kes on 2007. aasta Briti F3 meister ja endine F1 testsõitja Marko Asmer.
Septembri lõpus kirjutas Delfi, et Euroopa vormel 3 sari on end eestlaste Jüri Vipsi ja Ralf Aroni jaoks ammendanud. „Ralfil pole mõtet neljandat aastat sama asja teha. Jüri, kes paar etappi enne lõppu võitles tiitli eest, ei peaks samuti paigale jääma,” ütles Asmer toona.
Vips, keda selle hooaja tulemuste põhjal on Asmeril eeldatavasti lihtsam „maha müüa”, ütles siis, et F2 fänn ta ei ole. „Autod on seal suhteliselt aeglased ja lagunevad laiali. Kui valida saaks, siis võtaksin Jaapani või IndyCari. Kuigi teist aastat järjest F3 autoga sõita ei tahaks, siis uus sari, kus GP3 ja praegused F3 tiimid kokku pannakse, tuleb kindlasti väga tugev. Võimalik, et jätkan seal,” ütles Vips septembris Delfile.
Isa raha on edasi aidanud
Eelmise aasta novembris Postimehele antud intervjuus rääkis Vips, kuidas karjääriredeli igal astmel pudeneb terve punt sõitjaid, kes ühel või teisel põhjusel oma lae saavutavad. Variante edasi pürgida on kaks – olla kas nii kiire, et tiimid pakuvad soodsaid lepingutingimusi, või piisavalt rahakas, et endale koht osta. Näiteks Saksamaa F4-hooaeg läheb sõitjale maksma ligikaudu 200 000 eurot. „Vormeli juuniorikategooriates ei ole kunagi ühtegi sõitjat, vahet pole, kui palju sponsorid maksavad, kes saaks palka. Eestis kahjuks sponsoreid väga ei leia, mis teeb asja palju raskemaks. F3 läheb juba päris kalliks ja isegi F2s ei saa veel palka, nii et tuleb vaadata, kui kaugele isa rahadega jõuab," sõnas Vips. „Aga eks üritan enda sõiduga neid kulusid nii palju vähendada kui võimalik,“ rääkis ta Postimehele.
Vormelisõitja isa, ettevõtja Jüri Vips oli värskes Äripäeva Rikaste TOPIs 198. kohal 17,3 miljoni euroga. Ta on Comarketi poeketi omanik, lisaks müüb Eestis Renault’ ja Dacia sõidukeid. Erinevad kaubandusfirmad on Vips koondanud kontserni ABC Grupi AS, mille ainuomanikuks sai eelmisel aastal talle kuuluv ettevõte Landcom. Varem kuulus pool ABC Grupist Vipsile eraisikuna. Landcomi konsolideeritud müügitulu oli mullu 120,6 miljonit eurot (2016. a 112,9 miljonit eurot) ja kasum 6,8 miljonit eurot (2016. a 7,6 miljonit eurot).
- Jüri Vips vormel 3 roolis. Foto: Scanpix
Seotud lood
Eri põlvkondade ühtseks ja tõhusaks tiimiks sidumine võib olla keerukas, kuid õigesti juhitud meeskondades toovad vanemate kogemused koos nooremate avatud mõtlemisega kokkuvõttes paremaid tulemusi, leitakse saates “Minu karjäär”.
Enimloetud
5
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Hetkel kuum
“Infortar on kodubörsi üks ambitsioonikamaid ettevõtteid”
Tagasi Äripäeva esilehele