Möödunud kuul kallines toidukorv 3,5%, mootorikütus kallines pisut alla viiendiku. Elektri hinna tõusu eest hoiatati juba kevadel ja kinnisvarahinnad on nii kõrged, et neid ei juleta enam vaadatagi. Hommikuprogrammis arutleme konjunktuuriinstituudi direktori Marje Josinguga, kui kaua hinnad veel tõusevad ja mis sektoreid see enim mõjutab.
- Marje Josing Foto: Andres Haabu
Samuti on stuudios külas Eesti üks edukamaid sündmuste korraldajaid, Live Nation Estonia peapromootor Eva Palm, kellelt uurime, miks viimasel ajal on nii palju korraldajafirmade jamasid meediaveergudele jõudnud. Näiteks kirjutas Äripäev, kuidas Weekend Festivali korraldajafirma jätab arveid maksmata, on maksuvõlas ja lasi lahti ka mitu kauaaegset töötajat. Tasumata arvetega on meediaveergudele jõudnud ka Tallinn Music Weeki korraldaja Helen Sildna.
Boonuseks jagame hommikuprogrammis kuulajatele näpunäiteid, kuidas puhkuselt tulles kergemini tagasi töölainele saada. Stuudios on Eliisa Matsalu ja Priit Pokk.
11.00–12.00 "Investor Toomase tund". Vaatame tagasi lõppevale kuule, mille hulka jäi ka korrektsioon maailma aktsiaturgudel. Otsime koos Luminori peaökonomisti Tõnu Palmi ning Luminori investeerimisnõustamise juhi Anton Skvortsoviga vastust küsimusele, kas ja kuhu investeerida, millal on viimane aeg krahhiootuses väljuda ning üle ega ümber ei saa me ka värskest uudisest, et Eesti pensionifondide tootlus on OECD riikide kehvikute hulgas. Saadet juhib Indrek Mäe.
13.00–14.00 "Eetris on turundusuudised". Rääkisime brändist Eesti näitel. Stuudiokülalised on EASi turundusjuht Elina Vilja ja EASi ettevõtluse keskuse direktor Tanel Rebane. Eesti turundamine puudutab tegelikult kõiki eestlasi ja loomulikult ka kõiki Eesti ettevõtteid, kes tegelevad välisturgudel. Seetõttu on Brand Estonia väga oluline tööriist nii riigi kui ka ettevõtte tasandil. Mida arvatakse Eestist maailmas, millised on Brand Estonia sõnumid ja kas üldse saab brändingu abiga Eesti kuvandit muuta? Saadet juhib Uku Nurk.
15.00–16.00 "Äripäeva TOP". Hulgikaubanduses toimub konsolideerimine ja väikesed tegijad surutakse turult välja. Sama areng ootab ees ketikauplusi, kui kohale jõuab suurbränd Lidl. Kes peab taanduma ja kes võidab situatsioonist, on järgmise aasta võtmeküsimus.
Hulgikaubanduse arengust räägib Äripäeva TOPi saates Estoveri tegevjuht Hannes Prits ja saate teises osas kaubanduse hetkeseisust Selveri juhatuse liige Kristi Lomp. Saates räägib kaasa audiitorettevõte KPMG ärinõustaja Tarmo Toiger, saadet juhib Juuli Nemvalts.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.