• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,11%5 955,32
  • DOW 300,5%44 089,16
  • Nasdaq −0,24%18 927,62
  • FTSE 1001,41%8 264,47
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,11%5 955,32
  • DOW 300,5%44 089,16
  • Nasdaq −0,24%18 927,62
  • FTSE 1001,41%8 264,47
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 13.11.18, 16:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Cleveroni robotid trügivad sõiduteele

Cleveron näitab oma esimest kullerrobotit Robotexil.
  • Cleveron näitab oma esimest kullerrobotit Robotexil. Foto: Cleveron
Pakirobotite tootja Cleveron on arendanud oma esimese kullerroboti, mis ootab rohelist tuld isesõitvatele sõidukitele. Siis on plaanis tuua need sõiduteedele.
Cleveroni asutaja ja juht Arno Kütt ütles, et nad tutvustavad oma kullerrobotiga kontseptsiooni, millega asendada kullereid. Küti sõnul on neil võrreldes Starshipi juba tuttavate robotitega kolm erinevust: nende robot hakkab sõitma mööda sõiduteid, saab peale võtta paarsada kilogrammi kaupa ehk mitme inimese pakid ning seda robotit ei pea inimene kodus ootama. „Meie pakiautomaadid on inimestel kodudes ja meie robotkuller paneb ise pakid sinna. Ta võib sõita öösel ja pakid ära panna ning inimene ei pea minema neid ise vastu võtma,“ rääkis ta.
Küti kinnitusel Cleveron ja Starship omavahel võistlema ei hakka. „Tegelikult konkureerib kogu e-kaubandus praegu tavakaubandusega. Kindlasti ei saa olla nii, et kas üks võidab või teine," ütles ta ja lisas, et ruumi on kindlasti mõlemale ning mängu tulevad veel droonid ja muud vahendid pakkide kohale toimetamiseks. "Me pigem konkureerime koos tavakaubandusega, aga meil on veidi erinevad teed."
Valmistuvad ajaks, kui isesõitvad sõidukid lubatakse teele
Praegu kullerrobotid veel sõiduteedel liigelda ei saa, sest selleks on vaja regulatsiooni, mis paneks paika isesõitvate sõidukite liikumise. „Aga kui regulatsioon tuleb, tahame me valmis olla. Kui me hakkaksime arendama siis, kui regulatsioonid on olemas, oleksime me ilmselgelt juba hiljaks jäänud.“
Esimesi testsõite tahavad nad Küti sõnul teha aastal 2020 seal, kus on seda lubav regulatsioon selleks ajaks olemas.
Küti sõnul usuvad nemad, et isejuhtivad autod hakkavad enne vedama pakke kui inimesi. „Kui on ohuolukord ning autos istub kaks inimest ja tee peal on kaks inimest, peab auto otsustama, kelle ta ohverdab. Pakkide puhul on alati lihtne: tee peal olevaid inimesi tuleb hoida ja pakkidega võib sõita hunnikusse, kui on probleem.“
Kütt ütles, et nad arendavad kõiki roboteid ise ning praegu on arendamisel kullerroboti järgmine versioon.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele