Idea omanikud müüvad ettevõttes enamusosaluse rahvusvahelisele kommunikatsioonigrupile Havas. See on ajaloo suurim investeering Balti agentuuridesse, teatas ettevõte.
- Idea Groupi senisest ainuomanikust Mark Eiknerist saab edaspidi Baltimaade üksuse juht. Foto: Raul Mee
Täna sõlmitud lepingu alusel omandab Havas turunduskommunikatsioonigrupist Idea 51%, teiste omanikena jätkavad kõik senised Balti partnerid. Idea Groupi Eesti ainuomanikust Mark Eiknerist saab Havas Baltikumi juht. Idea on Baltikumis Havasi partner olnud aastast 2003.
"Viimastel aastatel ei ole Eestisse ega Baltikumi meie valdkonnas sellist investeeringut tehtud," kommenteeris Idea partner Mark Eikner.
Havas Groupi piirkonna presidendi ja juhi Alberto Canteli sõnul on enamusosaluse omandamine Ideas pikaajalise koostöö loomulik samm. "Mul on hea meel, et Havas on nüüd ametlikult Balti riikides oma agentuurina esindatud. Usume kohalikesse juhtidesse ja Idea praegusesse struktuuri ning seda muutma ei ole plaanis hakata. Küll aga pakume igakülgset tuge, et ettevõtted saaksid kasvada," sõnas Canteli.
Idea hakkab edaspidi tegutsema ühtse Havasi brändi all. Brändidest tuleb kasutusele loovagentuur Havas, meediaagentuur Havas Media ja kommunikatsiooniagentuur Havas PR.
Tehingut nõustasid Idea poolelt Cobalt ja Havasi poolelt Sorainen.
Ühe-kahe omanikuga PR-bürood surevad välja
Põhjamaade ärinõustamisettevõtet Miltton Eesti juhtiv Annika Arras tõdes eelmisel nädalal Äripäevas, et kommunikatsioonibüroode turg on väga killustunud ning kuna ettevõtete nõudmised kvaliteedile kasvavad, hakkab väikeste PR-büroode aeg läbi saama.
Idea Group on kolmes Balti riigis tegutsev turunduskommunikatsiooniagentuuride grupp, kuhu kuulub 19 agentuuri. Töötajaid on kokku 250 ning 2018. aasta käive tuleb 50 miljonit eurot.
Eelmisel aastal oli Idea Groupi käive 23,4 miljonit eurot ja ärikasum ulatus 460 000 euroni.
Havas on maailma üks suurimaid globaalseid kommunikatsioonigruppe. Asutatud aastal 1835 Pariisis, pakub grupp nüüdseks tööd 20 000 inimesele 100 riigis ning on osa kommunikatsiooni- ja sisutootmise ettevõttest Vivendi.
Seotud lood
Vanas Euroopas tavaline firmade ja muu vara põlvest põlve pärandamine on eestlaste jaoks uus teema. Meil siin on alles esimene põlvkond varavahetuseks ettevalmistusi tegemas.