• OMX Baltic0,00%271,67
  • OMX Riga0,31%866,6
  • OMX Tallinn0,02%1 733,02
  • OMX Vilnius−0,16%1 065,01
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 100−0,05%8 132,74
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,32
  • OMX Baltic0,00%271,67
  • OMX Riga0,31%866,6
  • OMX Tallinn0,02%1 733,02
  • OMX Vilnius−0,16%1 065,01
  • S&P 500−0,04%6 037,59
  • DOW 300,07%43 325,8
  • Nasdaq −0,05%20 020,36
  • FTSE 100−0,05%8 132,74
  • Nikkei 2251,8%40 281,16
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%109,32
  • 17.01.19, 15:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevajuhid: meedias levivad meremeeste palganumbrid on ulmelised

Seoses riigikogu majanduskomisjoni ettepanekuga kehtestada erimaksurežiimi alla kuuluvate meremeeste tulumaksuprotsendiks null, on meedias ringlema hakanud ka meremeeste palganumbrid, mis kohati on täiesti ulmelised, ütlevad laevajuhid.
Antiqua ja Barbuda lipu all seilav laev Langeness väljumas Muuga sadamast.
  • Antiqua ja Barbuda lipu all seilav laev Langeness väljumas Muuga sadamast. Foto: Eesti merelaevandus
Eesti Laevajuhtide Liidu hinnangul on ebaõiglane võtta meremeeste töötasudest rääkides aluseks mõne väga spetsiifilise ametikoha kõrge töötasu ning jätta sellest mulje kui meremeeste tavapärasest töötasust, kirjutab logistikauudised.ee.
Viimastel päevadel on ilmunud mitmeid artikleid, milles on käsitletud muu hulgas ka meremeeste töötasusid. Eesti Laevajuhtide Liidu juhatuse esimehe Janno Laende sõnul kasutatakse meremeeste palkadest rääkides sageli üksikuid erandlikke näited, millest jääb mulje, et tegu on tavapäraste ja keskmiste palkadega.
„Keskmine kapten ei teeni ealeski 15 000 eurot kuus, isegi mitte üksnes merel töötatud kuu töötasu arvestades. Selline töötasu tuleb kõne alla näiteks väga spetsiifilises offshore-sektoris. Pigem jääb kapteni keskmine töötasu umbes 6000 euro juurde ja sedagi üksnes merel olles. Aasta keskmise kuutasu saamiseks tuleb see summa jagada kahega, kuna sageli kodus oldud aja eest palka ei maksta,“ lisas Laende.
„Enda ja oma kursusekaaslaste reaalsete kogemuste ja tööpakkumiste põhjal võin öelda, et kolmanda tüürimehe töötasu võib olla hetkel näiteks 3200-3500 dollarit üksnes merel oldud aja eest, see on umbes 3000 eurot. Jagades selle kahega, jääb järele 1500 eurot, millelt tuleb tasuda ka maksud. Arvestades meretöö raskust ja keerukust, ei saa seda kuidagi ülemäära suureks pidada,“ illustreerib olukorda laevajuhtide liidu juhatuse liige Tauri Roosipuu.
Eesti Laevajuhtide Liit (ELJL) on kutseorganisatsioon, mis ühendab Eesti laevajuhte (vahitüürimehi, vanemtüürimehi ja kapteneid). Eesti Laevajuhtide Liit on suurima liikmeskonnaga laevaohvitsere ühendav organisatsioon Eestis ja sellel on üle kahesaja liikme.
Rohkem transporditeemalisi uudiseid leiad logistikauudised.ee.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 18:09
Navalis Group Shipbuilding & Offshore: 2024. aasta tulemused – uute võimaluste ja saavutuste aasta
Navalis Group on tuntud ettevõte, mis on tegutsenud laevaehituse, laevaremondi ja avamere ehituste valdkonnas juba üle 23 aasta. Navalis Group-i koosseisu kuulub mitu ettevõtet, mis töötavad edukalt ja tulemuslikult laevatehastes Eestis, Leedus, Soomes, Saksamaal ja Hollandis. 2024. aasta oli Navalis Group-i jaoks väga oluline, aidates kaasa ettevõtte arengule ja positsioonide tugevdamisele turul. Ettevõte näitas dünaamilist arengut, tuues turule uusi teenuseid, tugevdades rahvusvahelist koostööd ja täiustades siseprotsesse.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele