• OMX Baltic0,4%270,37
  • OMX Riga1,53%884,26
  • OMX Tallinn0,42%1 737,43
  • OMX Vilnius0,1%1 041,54
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,06%8 076,05
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,58
  • OMX Baltic0,4%270,37
  • OMX Riga1,53%884,26
  • OMX Tallinn0,42%1 737,43
  • OMX Vilnius0,1%1 041,54
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,06%8 076,05
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,58
  • 11.03.19, 11:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Skandaalne lennukitüüp on ka Nordica partneri lennukipargis

Viimase poole aasta jooksul on lennukatastroofi sattunud kaks Boeing 737 Max 8 lennukit. Sama mudeliga lendab ka Nordicaga tihedat koostööd tegev LOT.
LOTi lennuk Boeing 787 Dreamliner
  • LOTi lennuk Boeing 787 Dreamliner Foto: Postimees/Scanpix
LOTi lennukiparki kuulub praegu viis Boeing 737 Max 8 ja üheksale lennukile on tellimus sisse antud. Uued 737 Max 8 lennukid peaksid jõudma LOTi lennukiparki selle aasta jooksul.
LOTi pressiesindaja ütles, et Boeing 737 Max on usaldusväärne lennukitüüp ning vastab kõigile standarditele ning LOTi hooldemeeskond kontrollib kõiki lennukeid regulaarselt.
Seoses lennuõnnetusega on LOT ühenduses nii Boeinguga, aga ka teiste lennufirmadega, kes 737 Max lennukeid kasutavad. LOT kinnitas, et jätkab seda tüüpi lennukite kasutamist ka edaspidi.
Küsimusele, mis lendudel Boeing 737 Max 8 lennukeid kasutatakse, LOT ei vastanud.
Nordica kommunikatsioonijuht Toomas Uibo ütles lennukatastroofi kommenteerides, et kõik see, mida me enne uurimistulemusi arvame, on puhas spekulatsioon ja seetõttu ei soovi lennufirma praeguses faasis eilset õnnetust kommenteerida. Nordica ise kasutab õhusõiduks kahte tüüpi Bombardiere ning ATRe.
Kaks õnnetust poole aasta sees
Läinud nädalavahetusel juhtus Aafrika suurima lennufirma Ethiopian Airlinesi lennukiga õnnetus, kui lennuk oli teel Addis Ababast Keeniasse Nairobisse. Boeing 737 Max 8 kukkus alla vaid 6 minutit pärast õhkutõusu. Kõik pardal olnud 157 inimest said surma.
Sama lennukitüübiga juhtus õnnetus ka möödunud aasta oktoobris, kui Indoneesia lennufirma Lion Airi lend 610 kukkus alla Jaava merre. Kõik 189 pardal olnud inimest hukkusid.
Kaks õnnetust sama tüüpi lennukiga on pannud lennundusfoorumid ja -saidid kihama ning küsitakse, kas 737 Max 8 puhul võibki tegu olla probleemse lennukitüübiga. Nii Hiina lennuamet kui Ethiopian Airlines on juba teatanud, et lõpetavad Boeing 737 Max 8 kasutamise. Täna teataski kaks Hiina lennufirmat, et võtavad 373 Max 8 asemel kasutusele Boeing 737-800.
Soome amet kahtlustab kõrguskontrolli viga
Soome transpordiministeeriumi lennuvaldkonna juhi Pekka Hentu sõnul on Ethiopian Airlinesi ja varem Indoneesias juhtunud õnnetuse juures viiteid sellele, et Max 8 tüüpi lennukitel on kõrguskontrollisüsteemis viga, kirjutas Helsingin Sanomat. „Tähelepanu on nüüd süsteemi MCAS tegevusel, mille kasutuse kohta andis Boeing juba eelmise õnnetuse järel juhtnööre.“ MCAS on Boeingi uutes lennukites kasutatav süsteem, mis takistab lennukil järsu nurga all üles suunduda, pöörates selle nina automaatselt allapoole.
„Esialgu on tegemist siiski spekulatsiooniga ja fakte on vähe. Nüüd on oluline lennuandmete kontrollimine.“ Mustad kastid sisaldavad lennukikabiini lindistusi ja andmeid lennu kulust.
Helsingin Sanomat kirjutas, et Soome lennufirmad ei kasuta Boeing 737 Max lennukeid. Küll aga lendab Soome teiste firmade seda tüüpi lennukeid: Norwegian, TUI, Royal Air Maroc, Turkish Airlines, Fly Dubai ja Icelandair.
„Riiklikud lennuametid saavad seada piiranguid vaid oma ettevõtete lennukimarkidele. Jälgime olukorda ja loodame, et ametnikud teevad vajalikud sammud. Suures pildis on küsimus lennusüsteemi turvalisusest reisijate silmis.“
Maailmas sadu selliseid lennukeid
Praegu on üle maailma kasutuses 300 Boeing 737 Max 8, kusjuures jaanuari lõpu seisuga on 20% kasutajatest Hiina lennufirmad. Alates 2017. aastast on tellimus esitatud 5000-le selle mudeli teraslinnule.
Siiski selgub, et Boeing 737 Max 8 päris lõik lennukompaniid ei loobu. Väljaanne The Guardian vahendab, et Singapore Airlines on öelnud, et teenindab selle lennukitüübiga regionaalseid lende ning ei plaani lennukite kasutamisest loobuda. 30le Boeing 737 Max 8 on tellimuse sisse andnud ka Korean Air, kes on jõudnud teatada, et ei plaani praeguse seisuga oma tellimustest loobuda. Sarnaselt paljude lennufirmadega teatas ka Korean Air, et praegu on laiemaid järeldusi teha veel liiga vara.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.10.24, 09:00
Turvapartner peab alati käima mitu sammu ees: mis tagab ühe sündmuse õnnestustumise?
Rahvamassid, ekstreemsed ilmastikuolud, elektrikatkestus, probleemid tehnikaga, vara lõhkumine, veekogude lähedus ja keelatud esemed – need on vaid mõned näited, millega tuleb arvestada ühe ürituse turvalisuse tagamisel. Iga turvapartner peab kõikvõimalikud stsenaariumid läbi mõtlema, mis võib juhtuda ning mis võib minna valesti. Vahel võib pisieksimus ühe meeldiva koosviibimise hetkega rikkuda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele