• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,55%5 949,58
  • DOW 301,17%43 917,23
  • Nasdaq −0,01%18 963,86
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,1
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,55%5 949,58
  • DOW 301,17%43 917,23
  • Nasdaq −0,01%18 963,86
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,1
  • 24.03.19, 08:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedut tabas saladuslik buum

Leedu automüügis torkab silma mitu anomaaliat, mille seletamisega jäävad hätta nii Eesti kui ka Leedu ekspert.
Numbrite järgi peaks Leedus Fiate kohtama iga nurga peal.
  • Numbrite järgi peaks Leedus Fiate kohtama iga nurga peal. Foto: EPA
Hiljuti avaldatud statistika näitas, et automüük kasvas Leedus veebruaris aastaga pea kahekordseks: 94,5%. Lätis kerkis müük veebruaris 3,9% ja Eestis langes 8%.
Leedu automüügi pea kahekordistumise kohta polnud Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuhil Arno Sillatil kindlat teadmist, aga mõningad oletused olid.
„Leedus on terve hulk anomaalseid ja ebaselgeid nähtusi. Seal sai automüügi absoluutseks liidriks Fiat. Eestis seda marki autosid eriliselt palju ei müüda, Leedus ka varem ei müüdud, aga nüüd on müügiliider Fiat500. Seejuures on edu teise koha ees kahekordne. Nii et põhimõtteliselt peaksime Fiate kohtama seal iga nurga peal, aga midagi sellist ei ole,“ rääkis Sillat Delovõje Vedomostile.
Teoreetiliselt võiks seda marki autosid osta Leedus hoogsalt laieneva autorendi jaoks. Selles valdkonnas kasutatakse Sillati sõnul aga pigem Volkswageneid ja Škodasid, Fiate juba harvem.
Ta pakkus välja, et taolise tõusu põhjuseks võib olla re-eksport. „Ma arvan, et need autod pöörduvad Euroopasse tagasi,“ ütles Sillat.
Sillat lisas, et peale Fiati suurenes Leedus eelmisel kuul kõvasti ka Jeepi müüginumber. „Varem müüdi selliseid autosid kuus 4-5, nüüd mitusada,“ ütles ta. “Muidugi võib selle taga olla ka mõni riigihange, aga Jeep pole väga selline auto, mida riigihangetega ostetakse, sellepärast arvan, et need autod liiguvad tagasi Euroopasse.“
Sillati sõnul on Eesti automüügis reekspordi osa kuskil 7 protsendi juures, aga Leedus sealse Auto Bild Lietuva peatoimetaja Vitoldas Miliuse sõnul 20-30 protsenti.
„Keegi täpselt ei tea, miks Leedus automüük sellise tempoga kasvas,“ ütles Milius Delovõje Vedomostile. „Midagi erilist pole juhtunud, kõik käib nagu alati: sõda pole, palgad üleöö kahekordseks ei kasvanud.“
Tema sõnul liigub automüük Leedus pidevalt tõusujoones – kuust kuusse, aastast aastasse.

Seotud lood

Uudised
  • 25.03.19, 06:00
City Motors teenis tubli kasumi
Automüüja City Motors teenis mullu pea 32 miljoni euro suuruse käibe juures 600 000 eurot puhaskasumit. Ettevõtte tegevjuhi Jaanus-Peeter Palmi hinnangul on eestlaste eelarvamused Prantsuse autode suhtes kadumas.
  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 07:00
Arvutipargi renditeenusega investeerib ettevõtja oma põhiärisse
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele