• OMX Baltic0,4%270,37
  • OMX Riga1,53%884,26
  • OMX Tallinn0,42%1 737,43
  • OMX Vilnius0,1%1 041,54
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,06%8 076,05
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,58
  • OMX Baltic0,4%270,37
  • OMX Riga1,53%884,26
  • OMX Tallinn0,42%1 737,43
  • OMX Vilnius0,1%1 041,54
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,06%8 076,05
  • Nikkei 2250,28%38 642,91
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%105,58
  • 03.04.19, 14:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nordica nõukogu esimees: keegi ei taha lennata lennufirmaga, mis tegelikult ei lenda

Mais Nordic Aviation Groupist lahkuv juht Hannes Saarpuu jätab maha ettevõtte, kus on teravamad probleemid lahendatud, kinnitas teatas lennufirma nõukogu esimees Peeter Tohver.
Nordic Aviation Gropi nõukogu esimees Peeter Tohver väitis Äripäevale, et Hannes Tohver täitis lennufirma juhina oma missiooni.
  • Nordic Aviation Gropi nõukogu esimees Peeter Tohver väitis Äripäevale, et Hannes Tohver täitis lennufirma juhina oma missiooni. Foto: Raul Mee
"Sujuv on palju öeldud. Tahaks ikka, et oleks parem: saaksime pakkuda rohkem liinireise ja oleksime pildil. Täna on seis, nagu on," ütles Tohver intervjuus Äripäevale lennufirma praeguse seisu kohta.
Miks Hannes Saarpuu kokkulepitust varem lahkus?
Pigem ta lahkus hiljem. Leppisime kokku, et ta teeb teatud asjad ära, kuid mõned tegevused veel kestavad ning ta lahkub alles mai lõpus. Tal oli tarvis stabiliseerida ettevõte ja ta sai oma ülesandega suurepäraselt hakkama. Nüüd läheb ta vanadele jahimaadele tagasi.
Te hindate seda aega suurepäraseks, mil Saarpuu juhtis ettevõtet?
Hindan seda väga heaks tööks. Tänan teda selle eest, et ta raskel ajal tuli ettevõttele abiks.
Mis oli Saarpuu suurim teene Nordicale?
Ta oli väga ettevõtlik ja suutis terad sõkaldest eraldada. Ta teadis, mis on prioriteetne, mida peab tegema ja mida mitte. Ta oskas suunata inimesi tulu teenima ning vähendada kulusid.
Tundub üpris jõuline lähenemine.
Kui ettevõte nõuab suuri muutuseid, tuleb entusiastlikult ja kindlameelselt tegutseda. Aga jõuline on vale sõna. Pigem ütleks, et sihikindel.
Mis seisus Nordica on?
Tõmbame kokku kahjumlikke reise. Nagu ka uudised on olnud, siis vähendame liinireise ja tõhustame koostööd LOTiga, kes on ühise tütarfirma Regional Jet kaasomanik. Selle ettevõtte (Regional Jet) puhul on lootust, et see hakkab sel aastal kasumit teenima. Sealt poolt, mis nii palju ei teeni, tahame kulusid kokku hoida. Liigume eelarve rütmis ja see on põhjus, miks Hannese missioon lõppes.
Teie jutust jääb mulje, et Nordicas kõik sujub.
Sujuv on palju öeldud. Tahaks ikka, et oleks parem: saaksime pakkuda rohkem liinireise ja oleksime pildil. Täna on seis, nagu on.
Saan aru, et LOTiga seonduv oli keerulisemaid teemasid Saarpuu juhtimise ajal, sest koostöö paistis mõranevat?
See oli põhjuseid, miks ta tuli. Meil oli tarvis partneriga taastada usaldusväärne suhe. Me oleme sellele väga lähedal, tuleme hästi toime.
Te olete lähedal sellele, et LOTiga taastada usaldusväärne suhe?
Usaldusväärne suhe on taastunud. Nüüd loodame, et meie ühine keha Regional Jet hakkab ka kasumit teenima.
Väidetavalt oli teil ka aegasid, kus korraga oli puudu 30 pilooti?
Nüüd me pole enam arutanud pilootide probleemi nõukogus, järelikult on see lahendatud. Muidugi, päris lahendatud pole kunagi, sest ka pilootide seas on voolavus, ent sellist kriisi enam pole.
Kuivõrd on teil veel teemaks lendude hilinemised ja tühistamised?
Need on normis, näitajad on isegi paremad kui keskmised. Pool aastat tagasi olid näitajad väga kehvad. Loodame, et lendajad seda tunnetavad ja usaldus taastub.
Saan aru, et reisijate usalduse taastamine on samuti praegu üks oluline teema.
Mina ka ei tahaks lennata lennufirmaga, mis ütleb, et lendab, aga tegelikult ei lenda.
Millised olid Nordica majandustulemused möödunud aastal?
Anname varsti välja majandustulemused. Need polnud sellised, nagu lootsime.
Mis see tähendab?
Täpseid numbreid ei saa kommenteerida enne, kui neid täpselt ei tea.
Mis te arvate, mis on Nordica perspektiiv viie aasta lõikes?
Loodame, et taastame selle, mis oleme viimase aastaga kaotanud. Regulaarlendude kasvude suhtes olen konservatiivse hinnanguga. Aga meil on tublid konkurendid, kes Tallinnast lendavad. Meie olemasolu toetab seda, et teised saaksid siin lennata. Kuid samas tuleb silmas pidada, et lennundusäri on samasugune, nagu kõik teised ärid, ja kõik tahavad kasumit teenida.
Kuidas uue juhi leidmisega läheb?
Loodame, et saame avaliku konkurssiga uue juhi juuniks. Aasta tagasi küsiti, miks meil polnud avalikku konkurssi. Siis polnud lihtsalt aega, ja võtsime Hannese.
Kui nüüd Saarpuu aeg on möödas, millist juhti otsite?
See on juba pikem analüüs, sest ühesuguseid inimesi ei ole, kõik on väga erinevad. Meil on tarvis suure haardega inimest, kes oskab meeskonda koos hoida. Me otsime inimeste inimest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.11.24, 18:55
Freedom Holding Corp. teise kvartali tulemused näitasid tugevat kasvu
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele