Kuigi sel nädalal Eestisse e-poe ja näidistesaaliga lainemisest teatanud IKEA edasiste plaanide osas detaile veel teada ei ole, leiab kaubandushiiu siia laieneda aidanud kinnisvarafirma Colliers International Eesti partner Margus Tinno, et IKEA tuli siia pika plaaniga.
- IKEA logo. Foto: Heinz-Peter Bader
"Pragmaatiline põhjus, miks tuldi
praeguse lahendusega, oli soov jõuda siia turule kiiremini," selgitas ta reedel
Äripäeva Raadio hommikuprogrammis. Tuleviku ennustamisel tõi ta näiteks Leedu, kus IKEAl on nii suur pood kui ka Tallinnaga sarnanevad lahendused Klaipedas ja Kaunases.
Sarnaselt Läti ja Leeduga ajab Tallinnas IKEA äri frantsiisivõtja ja tema tegevust mõjutab see, et kõik otsused peab heaks kiitma ja lõpliku „jah“ sõna andma peamaja. „Selles osas on palju lahtisi otsi, aga ma usun, et IKEA on tulnud siia selleks, et jääda, ja ma ei imestaks, kui mingi aja pärast ikkagi näeme nii-öelda päris poodi," kommenteeris Tinno.
Kinnisvaraettevõttel algas koostöö IKEAga Lätis, kuhu Colliers aitas ketil siseneda. Seal otsiti sobivat maatükki, millele pood ehitada ja kõik kokku võttis umbes paar aastat. Eestis tuli valida pindade seast sobivaim ning siis omanikuga läbi rääkida. Kõik see võttis Tinno sõnul Eestis umbes üheksa kuud.
„Sellisel kujul äripinna otsingut tihti ette ei tule, kus vajatakse natuke nagu kaubandus- ja natuke nagu laopinda. Tihti lastaksegi sellise vajaduse puhul ise ehitada," selgitas ta.
- Tulevane IKEA hoone Peterburi tee 66. Foto: Liis Treimann
Lidl võib turu sassi lüüa.
Lisaks turule tuleku kiirusele peegeldab IKEA lahendus ka kaubanduspindu ees ootavaid muutusi. "Digitaalsete ja mobiilsete müügikanalite osatähtsus kasvab, kuid ka keskused muutuvad ehk sõna "kaubandus" kaob kaubakeskuste nimest ära," kirjeldas muutusi Tinno. "Keskustes võikski saada ära teha võimalikult palju igapäevaselt vajalikku - lisaks ostlemisele meelt lahutada ja muid teenuseid tarbida selleni välja, et seal saab töötada." Uuendustest annab tema hinnangul aimu näiteks Porto Franco arendus Tallinna sadamas.
Samuti mõjutab siinset kaubanduspindade turgu Saksa odavpoeketi Lidli
Eestisse laienemine järgmisel aastal. "Rahvusvaheline kogemus näitab, et ükspuha, kuhu Lidl läinud on, on see turu sassi löönud. Saame näha, kas ja mis Eestis juhtub," lisas Tinno.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Rootsi mööblifirma IKEA avab Eestis e-poe väljastuskeskuse koos näidistealaga aadressil Peterburi tee 66, mis kuulub alates 2017. aastast Mati ja Aadu Polli ettevõtte Tristafan tütarfirmale AS Pihlamaa.
Rootsi mööblihiid IKEA teatas oma esimesest sammust Eesti turul, kuid võitlus selle nimel, kelle maa peal unistuste rentnik IKEA oma "päris" poe avab, alles jätkub.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.