Riik kutsus kokku eksperdid, et hinnata Saaremaa silla vajalikkust
Aprillis alustas tööd Suure väina ehk mandri ja Muhu saare vahelise püsiühenduse (kõnekeeles tuntud ka kui Saaremaa silla) riigi eriplaneeringu ja selle elluviimisega kaasnevate mõjude hindamiseks loodud ekspertide rühm. Kaalumisel on nii silla kui ka tunneli ehitus.
Kui praegu on Saaremaa ja Virtsu vaheline ühenduslüli parvlaevaliiklus, siis võimaliku silla või tunneli kõrval ei välistata veel laevaliikluse kadumist. Foto: Veiko Tõkman
Esialgsetel hinnangutel kulub planeeringu ja mõju hindamisele ning lähteülesande koostamisele kuni kümme kuud.
Ükskõik, millise Saaremaa silla või tunneli kasuks tulevikus ei otsutataks, on see odavam kui praamiühendus, tõdes majandusminister Kadri Simson. Samas rõhutas ta, et silla ehitamise võimalikkus saab selgeks alles pärast keskkonnamõjude hindamist.
Maanteeameti tellitud uuring kinnitab laias laastus ka Saaremaa püsiühendust erasektorist välja pakkunud ettevõtjate arvutusi ning projekti elluviimiseks tuleb nüüd oodata vaid poliitilist julgust, ütles ettevõtja ja Saaremaa püsiühenduse entusiast Raivo Hein.
Saaremaale silla ehitamine oleks küll kallis, kuid parvlaevaühenduse opereerimiskulu on nii palju suurem, et mõnekümne aastaga muutuks püsiühendus oluliselt soodsamaks, selgub maanteeameti tellitud uuringust.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.