Tehnoloogiagigandid jälgivad inimesi arvatust invasiivsemalt ning pole välistatud, et üks päev jõuame orwellikku düstoopiasse.

- Kuigi nutiseadmed peaksid heli salvestama üksnes hääleassistentide poole pöördudes, siis võivad need hoopiski iseseisvalt aktiveeruda ja salvestada personaalset informatsiooni. Foto: Andras Kralla
Triniti advokaadibüroo jurist Madlenne Timofejev toob välja Äripäeva raadio saates „Triniti eetris“, et inimeste jälgimine ei piirdu üksnes kolmandate poolte jälgimisküpsistega. Ühtlasi jälgivad suurettevõtted inimesi audio teel, näiteks kui edastame häälkäsklusi tehisintellektile tuginevatele Google’i Assistantile või Amazoni Alexale. Kuigi seadmed peaksid heli salvestama Timofejevi sõnul üksnes hääleassistentide poole pöördudes, siis võivad need hoopiski iseseisvalt aktiveeruda ja salvestada personaalset informatsiooni, nagu inimeste eelistused, hobid, nimed või kasvõi jutu käigus öeldud uksekoodid.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kuidas kasvatada oma e-poe müüki kiiresti ja minimaalse kuluga? Respo Haagised, sõiduautode järelhaagiste valdkonna turuliider, tõi 2025. aasta alguses oma äriklientidele välja uue ostuvõimaluse – Hoovi ärikliendi järelmaksu makselingi. Juba aasta esimeses kvartalis moodustas Hoovi järelmaksuga tehtud müük 15% kogu Eesti e-poe müügist, mis näitab, et oma äriklientidele paindlike maksevõimaluste pakkumine suurendab märkimisväärselt ostuvalmidust ning kasvatab kogumüüki.