Tugevad ettevõtjad leidsid koroonakriisis uued ärivõimalused, mis põhiäri toetasid ja elus hoidsid. Need firmad, kes kriisi põhjuseks tuues pillid kokku pakkisid, oleksid varem või hiljem tegevuse lõpetanud.

- Lukufirmast Valnes välja kasvava lahenduse WebLock tootejuht Taavi Kalvik on rahul, et ettevõte panustas ka kriisi ajal nutika lahenduse arendusse ning praegu on tänu tugevas seisus kinnisvaraturule olukord nende jaoks eriti soodne. Foto: Johanna Adojaan
Kui ei oleks olnud koroonakriisi, oleks need ettevõtted lihtsalt mõne muu takistuse otsa komistanud, leidis .Cocoon Venturesi partner ja idufirmade mentor Aleksander Tõnnisson. “Hästi paljud võtavad kriisisituatsioonis ohvripositsiooni: ma ei saanud müüa, sest on kriis. Ma ei saanud raha tõsta sellepärast, et on kriis,” tõdes ta. Tema näeb kriisi hoopis kui võimendit, kiirendit, sest kõik probleemid tulevad paremini nähtavale olukorras, kus raha saab otsa.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Niigi keerulises tööjõuturu olukorras tuleb ettevõtetel töötajate leidmiseks ja hoidmiseks konkureerida aina laienevate ja põnevat tööd pakkuvate start-upidega. IT-arendajatele lisaks otsivad idud endale finants- ja turundusinimesi ning töötajaid napsatakse endale ka advokaatide seast.
Iduettevõtja ja investor Sten Tamkivi rääkis, et senised idusektori kasvunumbrid näitavad, et 2030. aastaks moodustab kolmandiku Eesti majandusest tehnoloogia eksport. Ta lisas, et sealjuures kasvab hüppeliselt ükssarvikute ehk miljardi dollari väärtusega ettevõtete hulk.
Ettevõtte müümine on omaniku jaoks kaalukas otsus, mis võib ette tulla vaid korra elus. See võib tähendada uue vabaduse algust – rohkem aega perele, vähem stressi ja võimalust pühenduda uutele projektidele ja väljakutsetele. Samas on müük strateegiline samm, mis nõuab läbimõeldud otsustamist. Millal on õige aeg oma ettevõte maha müüa? Millised märgid viitavad sellele, et võiksid seda võimalust kaaluda?