Valgevene hübriidrünnak ja Vene vägede koondumine Ukraina piiril on pannud küsimärgi alla Euraasia kaubavoogude jätkumise tavapärastes transiidikoridorides ning ennustab uut kaubandussõda Ida ja Lääne vahel.
- Migrandid Valgevene-Poola piiril on vaid üks osa Ida ja Lääne vahel kogunevatest pingetest, mis kütab konfliktiohtu alates Mustast Merest kuni Baltikumini välja. Foto: AFP/Scanpix
„Praegu on olukord veel tavapärane, aga kui kaubaveod jäävad rahutuste või sanktsioonide pärast seisma, siis võib tõenäoliselt tekkida samasugune efekt kui (Suessi –toim) kanal kinni läks,“ tunnistas Operaili juht Raul Toomsalu. Siiski nentis Toomsalu, et Valgevene ja ELi piiril toimuv migratsioonikriis pole veel mõjutanud raudteetransiidi liikumist läbi Valgevene-Poola piiril asuva Malaszewicze-Bresti kaubavärava.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Minister Andres Suti plaan välistöötajate riiki tulemist liberaliseerida võib pakkuda paljudele ettevõtetele hingetõmberuumi, aga puhtinimlikult tuleks alustada lihtsalt kvoodi suurendamisega. Paraku ei ole see poliitiliselt võimalik, nenditakse „Äripäev eetris“ raadiosaates.
Poola ja Valgevene piiril toimuvat käsitledes on tähtsaim hoida fookust. Küsida ja pidada meeles, kes teeb, mida teeb ja miks teeb. See aitab olukorras navigeerida ning vältida enda ära kasutada laskmist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Poola ametivõimud süüdistavad Valgevenet suure vastasseisu tekitamises ja teatasid, et on mobiliseerinud täiendavaid sõdureid, kuna sotsiaalmeedia näitas sadade migrantide liikumist Poola piiri poole, kirjutab Reuters.
Poliitikavaatleja Karmo Tüür rääkis hommikuprogrammi intervjuus ärevatest sündmustest Poola-Valgevene piiril.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.