Transpordi- ja logistikasektor palub väiksemat kütuseaktsiisi
Kauba- ja reisijatevedajaid ühendavad organisatsioonid, ettevõtted ning kütusesektori esindajad esitasid riigiasutustele ühispöördumise, milles paluvad kiirelt kallinenud diislikütuse taustal vähendada kütuseaktsiisi.
Transpordisektor näeb vajadust väiksemaks kütuseaktsiisiks. Foto: Andras Kralla
Valitsusele, riigikogu majandus- ja rahanduskomisjoni ning asjaga seotud ministeeriumitele esitasid ühispöördumise Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsioon ja Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon, peamiselt Eesti siseriiklikule kauba- ja reisijateveole keskendunud ettevõtjaid esindav Autoettevõtete Liit ning kütusesektori esindusorganisatsioon Eesti Õliühing.
Eesti valitsusel on mitu võimalust, kuidas aktsiisipoliitika abil silmapiiril terendavat majandussurutist leevendada ning inimeste ostuvõimet tõsta, kirjutab Eesti Õliühingu tegevjuht Mart Raamat.
Kasvavad kütusehinnad, üldine inflatsiooni oht ning kuid kestnud lakkamatu lobitöö paljudelt huvigruppidelt: ühel või teisel põhjusel otsustas Reformierakond ning rahandusminister Keit Pentus-Rosimannus loobuda kevadesse plaanitud kütuseaktsiiside tagasi tõstmisest.
Kui diislikütuse aktsiis uuesti tõuseb, siis kordub olukord, kus veosekäive kukub ja Eesti ettevõtteid hakkavad nii sise- kui ka rahvusvahelistel vedudel asendama välismaised ettevõtted, kirjutab Eesti logistika ja ekspedeerimise assotsiatsiooni juhatuse liige Herkki Kitsing Äripäeva Infopanga logistikaettevõtete aastaraporti kommentaaris.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.