Teedeehitaja duubeldas käibe, kasumlikkus sõltub tellija armust
Teedeehitusfirma GRK Infra kahekordistas mullu oma müügitulu 42 miljoni euroni, kuid ärikasum jäi sarnaselt 2020. aastaga pisut vähem, kui miljoni euro tasemele.
GRK Infra juhatuse liikme Arno Eliase sõnul pole veel teada, kas ja kuidas tellijad ehitajatele sisendite hinnatõusu kompenseerima hakkavad. Foto: Andras Kralla
Soome GRK Infra Oyj kontserni Eesti tütarfirma aruandes seisab, et müügitulu prognoos ületati peaaegu kahekordselt, lepingutest suur osa tulenes varasematest aastatest ning tööd olid varasemate lepingutega ja üleminevad. Muuhulgas ehitatakse selle aasta lõpuni Võõbu-Mäo teelõiku ning Rail Balticu tellimusel Urge ökodukti.
Ukraina sõja mõjud on käes ja tekitavad pea kõikide sektorite ettevõtjatele ohtralt muresid. Ümber tuleb mõelda, kust saada toorainet ja materjali, kuidas tulla toime meeletu hinnatõusuga ja kuidas teha muutusi, kui miskit pole võimalik prognoosida.
Eratellijad on majanduskriisi hirmus projekte koomale tõmmanud, mistõttu osaleb ettevõtjate sõnul üha enam tee-ehitajaid riigihangetel ning see surub hinda alla.
Eelmise aastal riigifirma Eesti Teed erastanud Verston kolmekordistas käibe ja kasvatas kasumit ja leiab, et riik peab oma teeinvesteeringuid suurendama, et mahajäämust tagasi teha.
Eesti Ehitusettevõtjate Liit saatis rahandusministeeriumile pöördumise, kus hoiatab, et hüppeline hinnatõus on ehitusfirmadele talumatu ja kui riik ettevõtjatele vastu ei tule, võib ehitus objektidel seisma jääda.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.