Teedeehituses jõudis kriis kätte: turuliider ennustab pankrotte ja koondamisi
Teedeehituseks vajalik bituumen on Eestis peaaegu otsas: Valgevenest ja Venemaalt seda enam ei tule, Leedu tehas on remondis ning kuival on ka põhiline tarnija, loetles Trev-2 Grupi juhatuse esimees Sven Pertens.
Lisaks lükkas transpordiamet edasi üle 40 veel aasta alguses plaanitud teedeehituse projekti. Trev-2 Grupi juhi Sven Pertensi sõnul amet ilmselt neid projekte ei käivitagi. Foto: Andras Kralla
Venemaalt tuleb bituumenit Pertensi sõnul veel mingitel alustel, aga see on marginaalne. Valgevenest enam bituumenit ei tule. Eesti saab peale Venemaa ja Valgevene bituumenit Orleni Leedus Mažeikiais asuvast rafineerimistehasest, mis läks sel nädalal kuni juuni lõpuni remonti ja lisaks ka Rootsi tarnijalt Nynaselt, kes pole Pertensi sõnul suutnud oma mahuteid täita ning nende bituumen on hetkel otsas.
Asfaldi tootmiseks vajaliku bituumeni tarned võivad suve algusest olla sanktsioonide tõttu häiritud ning siinset teedeehitust ähvardab katastroofiline tooraine puudus, hoiatab konkurentide jaoks tundmatu tegija.
Taristuehitajad ootavad riigilt investeeringuid ja stabiilsust, praegune olukord meenutab klaasikuuli pealt ennustamist, selgus saatest "Äripäeva TOP".
Teedeehitusfirma GRK Infra kahekordistas mullu oma müügitulu 42 miljoni euroni, kuid ärikasum jäi sarnaselt 2020. aastaga pisut vähem, kui miljoni euro tasemele.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?