Veesõidukite nõudlust loksutavad majanduslik ebakindlus ja tarneprobleemid
Möödunud kaks aastat on paadi- ja väikelaevade müüjatele rekordkäibed toonud, ent nüüd on mõnel pool nõudlust vähemaks jäämas. Põhjuseid on mitu, aga peasüüdlased on ebakindel majandusolukord ja tarneprobleemid tehastes.
Bell-Marine OÜ ühe omaniku Kaarel Paakspuu sõnul on need neli paati müüdud just eestlastele. Foto: Andras Kralla
Kaatrimüüja Bell-Marine'i üks osanik Kaarel Paakspuu rääkis, et möödunud aastal oli nõudlus nii suur, et sellest jõudsid nad vaid umbes neljandiku ära täita. Näiteks oli kõvasti puudu just 8-9meetriseid laevu. Sel aastal ei saa aga öelda, et nõudlus samas rütmis kasvaks.
Arestimise hirmus on Venemaa rikkad liigutanud oma jahte ringi, et neist mitte ilma jääda. Eesti sadamad olid enne sõja reaalsuseks saamist endale just Vene kliente ligi meelitama asunud, nüüd tuleb nende tausta aga hoolega kontrollida ning neid eemale lükata.
Soome tolli sõelale on jäänud veel umbes 21 arvatavalt Vene Föderatsiooni tipp-poliitikutele ja oligarhidele kuuluvat luksuslikku kaatrit, mille lõpliku arestimise kohta tuleb otsus ilmselt lähipäevil.
Paar päeva tagasi pandi Vene oligarh Andrei Melnitšenkole peale sanktsioonid, nüüd teatas Itaalia politsei, et arestis tema 143-meetrise 530 miljonit eurot maksva superjahi, vahendab Reuters.
Baltic Workboats (BWB) sai alguse, kui Margus Vanaselja ja Märten Vaikmaa ostsid vanade laevade remondibaasi. Aastal 1996 hakkasid nad oma ettevõttega laevadel vanu mootoreid vahetama, kus käed sai ka ise õliseks tehtud. Nüüd aitab Saaremaal laevade valmimisele kaasa ligi 200 töötajat.
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.