Maagaasi hinnatõusuga kaasneb bussiettevõtetele iga kuu 7 miljonit eurot lisakulu, kuid riik ei taha ega ei soovi seda kulu kanda. Probleemi eest lihtsalt põgenetakse ning loodetakse, et küll see kuidagi iseenesest laheneb. "Sel moel jätkates on kohalik bussiliiklus sügiseks pankrotis," ütles Mootor Grupi omanik Hugo Osula kütuseturu aastakonverentsi aruteluringis.
- Mootor Grupi omanik Hugo Osula ei hoidnud kütuseturu aastakonverentsil end tagasi Eesti riigi ühistranspordi kritiseerimisel. Foto: Andres Haabu
„Me opereerime reisijateveos kahe ettevõttega, linnadevahelises liikluses Lux Expressiga, mis on puhtalt kommertsalustel ja SEBEga, mis opereerib avaliku teenuse lepingute alusel. Pean tunnistama, et Lux Express, mis ei saa riigi käest sentigi, on täna kullas, SEBE aga mullas,“ vahendas Logistikauudised Osulat.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Täiendatud ja täpsustatud 14.09 kell 15.20!
Kütusemüüjad Alexela ning Infortarile kuuluv Eesti Gaas saavad võrreldes konkurendiga kasseerida tanklas biometaani eest pea kaks korda kõrgemat hinda juriidilise iseärasuse tõttu.
Need gaasiauto omanikud, kes teavad kahte salatanklat, võivad pihku itsitada: Alexela ja Eesti Gaasi pea viieeurose kilohinna asemel maksavad nad kütuse eest enam kui kaks korda vähem.
Kaks aastat tagasi surugaasi ehk CNG-auto ostnud Katrin on pettunud: kütuse hind on tõusnud röögatult, mistõttu on ta veendunud, et liisingu maksmine ja autoga sõitmine ajaks ta pankrotti.
Gaasitarbimine on teravas kukkumises
Kõrge hind ja hirmujutud gaasi kadumisest panevad ettevõtted mõtlema, kuidas edaspidi tegevusega jätkata. Variantidena nähakse kütteõli, biogaasi ja põlevkiviõli.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.