Talveks gaasi jagub ning LNG-laeva Eesti asemel Soomes sildumine sisuliselt midagi ei muuda, anti aru riigikogu riigieelarve kontrolli erikomisjoni erakorralisel avalikul istungil. Laeva jaoks kai ehitanud Alexela jäi aga pea kõiges eriarvamusele.
- Paldiski LNG-haalamiskai ehitus oli Alexelale kahjumlik, väidab juhatuse liige Marti Hääl. Foto: Andras Kralla
Kevadel oli üleeuroopaliselt hinnang, et talviseks hooajaks valmistumisel kujuneb suurimaks mureks gaasi varustuskindlus, kuid praeguseks on olukord muutunud, märkis majandus- ja taristuminister Riina Sikkut. "Gaasi on rohkem, kui kevadel arvati, aga hind on kõrgem, kui kevadel kardeti."
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Juttu koondamistest, tee-ehitusest ja kinnisvarast!
Raadiosaates “Äripäev eetris” arutleti, kas Soome sõitev LNG-laev teeb Eesti gaasivarustusele kahju ning millest on tekkinud era- ja avaliku sektori tülid.
Kokkuvõte valitsuse pressikonverentsilt
Peaminister Kaja Kallas ütles valitsuse pressikonverentsil, et Eesti saab sel talvel gaasiga hakkama, kuna meil on piisav varu. Keskkonnaminister Madis Kallas selgitas, miks ei teatud varem, et nõndanimetatud valge gaasilaev läheb Soome.
Kui Elering kinnitab oma arvutustes koostöös piirkonna süsteemihalduritega, et gaasivaru on talveks tagatud ning turuosalised selles kahtlevad, siis esitagu nood oma Excel, mis nende kahtlusi kinnitaks, sõnas Eleringi energiaturu osakonna juhataja Erkki Sapp saates "Energiatund".
Kui gaasituru osalised jäävad ootama, millise eelise ja kui kauaks saavad Eesti tarbijad Inkoo LNG-ujuvterminali kasutamisel, siis suurelt mõeldes võiks kasumlik olla ka regiooni kolmas terminal Paldiskis.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.