Kui riigil jätkub tervet mõistust, et mitte tõmmata lähiaastatel teedeehituse rahastus miinimumini, suudetakse ehk see Eestile väga oluline valdkond veel päästa, loodab Eesti Taristuehituse Liidu värske juhatuse esimees Indrek Pappel.
- Indrek Pappel on ka taristukontserni KMG OÜ omanik ja juht. Foto: Erakogu
Jätkub intervjuu Indrek Pappeliga, mis ta andis
Ehitusuudistele.
Võtsite endiselt Taristuehituse Liidu juhilt Sven Pertensilt teatepulga üle olukorras, kus poliitiline ja majanduslik keskkond on taristuehitusele raske. Milline meeleolu valitseb praegu taristusektoris ja mis probleeme peate hakkama lahendama?
Praegu valitseb teesektoris ärev meeleolu, sest kindlus tuleviku ees puudub ja töövõtjatele on riigi investeeringute nägemus arusaamatu, sest teehoiukava alusel on asfalditurul languseks planeeritud järgmisel aastal 70% ning ülejärgmisel aastal koguni 80%. Seega on taristuehituse üks oluline haru – teedeehitus planeeritud rahapuudusesse ja selliste numbritega lülitatakse see sektor sisuliselt välja.
Seotud lood
Fotolugu!
Ühel heal päeval hakkasid küla taga keset paksu metsa masinad vurama. Üha rohkem ja tihemini keerutasid tolmu teedel, tehes põrgumüra. Sellist sagimist polnud siinkandis varem nähtudki.
Raudteedesse investeerimise maania andis Inglismaale 19. sajandil korraliku raudteevõrgu, kuid jättis investoreile tühjad taskud.
Mitmes riigis tegutseva väärika ajalooga tööstuskontserni BLRT Grupi puhaskasum jäi mullu alla miljoni euro, samal ajal teenisid kontserni enamusomanike Bermanite BLRTst alguse saanud ärid mitu korda priskema tulemuse.
ABB Balti riikide ärijuht Jukka Patrikainen on seda meelt, et 1990ndatel Eestisse tulnud allhanketööd andsid siinsetele tööstusettevõtetele hea stardiplatvormi. Tänu tugeva tööstusriigi mainele saab ABB Eestis peagi alustada ka ülisuurte mootorite tootmist.