Varem heal järjel tööstuspiirkondadel on raske kohaneda kõrgete energiahindadega ja elektriautode võidukäiguga.
- Ainus lootus selles Saksamaa nurgas on leida uusi võimalusi toota osi elektriautodele. Foto: dpa/Scanpix
Bernd Hofmann pani oma masinaehitusfirma püsti 56 aasta eest. Selle aja jooksul on ta näinud hulga tõuse ja mõõnasid – 1970. aastate naftahinnašokk, Saksamaa tormiline taasühinemine 1990. aastal, üleilmne finantskriis 2008. aastal. Kuid ei midagi niisugust.
„See on üks hullemaid aegu, mida olen kunagi läbi elanud,“ ütleb 80aastane Hofmann.
Tema ettevõtte Femeg, mis toodab auto- ja keemiatööstuse tarbeks veemõõtureid, kaitseklappe ja täppisinstrumente, näeb näguripäevi majanduslanguse tõttu, mis seab tõsiselt kahtluse alla riigi paljukiidetud ekspordil põhineva ärimudeli tuleviku.
Saksamaa majandus on ummikusse jooksnud. Ekspordi- ja tootmismahud kukuvad, inflatsioon pärsib tarbijate nõudlust ning ehitussektor ägab kõrgete intressimäärade käes.
Toimetaja märkus: Euroopas läheb Saksamaast halvemini ainult Eesti majandusel. Ning suur osa Eesti ekspordist on kaude seotud ikkagi Saksamaaga. See sissevaade Süda-Saksamaa tööstuskeskusse aitab teemat natuke avada. Energiahindade ja rahvusvahelise autotööstuse konkurentsivõitluse koosmõjul on Saksamaal nii mõndagi vaja tasa teha.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.